Rödbetor med fetaost och honung

2015-01-14 08:40:00
Mat och recept
Slängde snabbt ihop det här häromdagen till middag. Finns inte så jättemycket tid till matlagning den här veckan eftersom det är tentavecka (lever mest på rester från frysen). Räckte till en middag och en lunch, ungefär.
Det här behövs:
Ett gäng rödbetor (typ 500 gram)
Ett paket fetaost
Honung
Rapsolja
Balsamicovinäger
Salt, svart- eller vitpepper
Ruccola, mangold, paprika, solrosfrön och/eller annat en råkar ha hemma och kan ha i
 
Sätt ugnen på 250 grader. Skala och skär rödbetorna i bitar. Lägg på en bakplåtspapperklädd plåt. Ringla över lite rapsolja, salta och peppra. Låt vara i ugnen i ungefär 25 minuter, de ska inte bli helt mjuka.
Häll över rödbetorna i en skål (det är sådant här jag skulle vilja ha en skål i keramik till, mamma), häll över en matsked honung och en matsked balsamicovinäger. Blanda i ruccola eller vad du nu vill ha i (hade ingen ruccola hemma så jag tog paprika och lite solrosfrön).
Smula över osten, blanda runt litegrann och ät upp. Nomnomnom.
Recept tagit härifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0