Blåbärssmoothie med kokos

2015-07-08 09:48:47
Mat och recept
Eftersom jag tål varken banan eller hallon är det inte ofta jag kan äta/göra smoothies. Men hittade detta recept i senaste Buffé-tidningen (den där en får från ICA, ni vet) och bara yes, yes, yes! Var tvungen att testa så fort jag kom hem till mina föräldrar eftersom jag visste att alla ingredienser fanns där. Tycker den blev god, men skulle nog ha haft i lite mer honung.
Det här behövs i vart fall till ungefär två glas:
1,5 deciliter naturell yoghurt
1,5 deciliter kokosmjölk
1,5 deciliter tinade frysta blåbär
1 matsked honung
1 kryddmått malen kardemumma
 Mixa alltihop och häll sedan upp i glas, garnera med lite blåbär och drick upp. Nomnom.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0