Hertigens palats i Urbino och lite för mycket vin

2015-07-16 13:17:00
Resor - Italien
På söndagen vaknade vi återigen till den här utsikten. Men åh!
Efter frukosten åkte vi till Urbino tillsammans med Bagges kompis Franscesca och hennes syster. Gürra fick ta en turistbild på mig. Minst en sådan måste en ju ha.
Gürra, Dash, Bagge och jag. Första söndagen i varje månad är det gratis inträde till museet i Urbino, så vi passade helt enkelt på att besöka det.
Museet fanns i ett palats där en hertig hade bott. Det fanns mycket, mycket fint att titta på och vi hade eminenta guider i form av Bagge och hennes kompis + syster. Exempelvis är björn-hunden på bilden ett konstverk i en dörr och det är inte någon målning. Varenda liten bit är en liten, liten träbit. Är så imponerad av allt det jobb som lagts ner!
Här är en glad Bagge alternativt en Bagge med munnen full av vatten. Hej, hej!
Efter att även ha betraktat målningar av Rafael (som ju kommer från Urbino) och gått in i en katedral vandrade vi ut på kullerstenarna igen.
Gick och köpte ossgelato, plockade örter vid en lekplats att ha till en omelett och vandrade omkring lite till.
På kvällen åkte vi till en restaurang där vi hade palatset som utsikt.
De hade glutenfri pasta! Blev så glad men lite besviken när det var så salt. Bagge sa dock att det kunde ha berott på osten, eftersom de fick göra en hel specialrätt till mig. Och så beställde jag en halv liter vin till mig själv för jag glömde av hur mycket det var och ingen hindrade mig.
Eftersom de andra beställde kaffe tog jag efterrätt i form av semi freddo och mascarpone. Så gott!
Sedan blev jag lite vinfull (+ av likörer) och tog en spegel-selfie i toakön och höll sedan gossarna vakna länge eftersom jag tydligen inte ville sluta prata om lite allt möjligt.

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Mysigt :)

Svar: Ja, vi hade det fint. :)
ElinHaraldsson

2015-07-16 @ 15:06:46
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums :D

Svar: Ja, det var mumsigt, alltihop. :)
ElinHaraldsson

2015-07-16 @ 18:19:23
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0