Kyrkogård, Rimini och nattbad

2015-07-20 09:27:00
Resor - Italien
På måndagen vaknade vi åter upp till solsken. Här är för övrigt "mitt" sovrum. Sov nog mer i det andra sovrummet med gossarna, dock, men hade mina saker här.
Fint med en Madonna som övervakar en så att en inte får mardrömmar eller så.
Bagge var upptagen med något jag inte längre minns, så vi gav oss själva ut på upptäcksfärd. Vi hittade till exempel till byns kyrkogård. Sedan spelade vi pingis och någon sorts rugby inomhus tills vi blev alldeles svettiga.
På kvällen åkte vi till San Léo för att se på tornet. Här är en glad Gürra.
Och här är tornet som en kommer till efter en lång, lutande serpentinväg.
Jag, Gürra, Dash och Bagge spanade in stjärnhimlen och drack öl. Bagges syster Camilla tog kort. Har många sådana här kort, men jag vresar med benen något otroligt på alla så jag fick Camilla att ta ett nytt efter att jag upptäckt det.
Efter att ha ätit efterrätt på en av Camillas favoritrestauranger åkte vi vidare till Rimini.
Utsikt från bron som hade hållt sedan romartiden. Lite fantastiskt, ändå.
Hej, hej!
Vi kollade in ett valv som också var från romartiden. Bagge och Camilla var våra guider och berättade ungefär allt de visste om det.
En ofullbordad katedral som var pompös ändå.
Sedan åkte vi vidare igen, denna gång till havet där vi badade fast det nog egentligen var förbjudet. Och jag och Bagge dansade till Go på en nattklubb, vilket ungefär gjorde min kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0