Mumier i Urbania och sista måltiden

2015-07-31 17:20:48
Resor - Italien
Näst sista delen från vår Italienresa kommer här! Tidigare delar finns att kika på här.
Vi lämnade Sestino mätta och betlåtna!
Dash var trött.
 Gürra var cool i framsätet.
 Och Bagge var vår minst lika coola chaufför.
Och jag och Camilla lyssnade på rockmusik i baksätet. (Tanken med det här kortet var att få med även Dash, men det framgick inte riktigt till vår fotograf.)
Vi stannade till vid det här klostret på vägen till Urbania. Det fanns en stor gräsmatta, en tennisbana och en kommunal simhall i närheten. Tror det heter Barco Ducale om ni vill åka dit.
Sedan åkte vi vidare till själva staden Urbania där vi gick på De dödas musuem inne i en kyrka. Välbevarade mumier pga en svampsort förhindrade förrutnelsen när dessa människor dog. Finns till och med hår kvar på vissa huvuden.
Sedan hängde vi utomhus ett slag i väntan på att Francesca och Mattia skulle möta upp oss.
Spanade ner lite på ån som gick nere i dalen.
Jag, Camilla och Francesca sprang runt. Tjuvfilmade de andra och gick sedan och satte oss på ett fik för väntade in de andra.
Efter att ha tittat på lite keramik (är ju på jakt efter en keramikskål!) men inte köpt något pga var lite för dyrt, åkte jag, Francesca, Camilla och Mattia och köpte mat och sedan vidare tillbaka hem till Bagge. Med ett lite snabbt stopp hemma hos Francesca (så jag fick hälsa på hundarna ännu en gång :) ).
Mattia och Francesca hjälpte till att göra iordning maten.
Vi åt våra sista måltid i Italien, för morgonen efter skulle vi börja vår trip tillbaka hem till Sverige.
Och någon gång efter midnatt blev det dags att säga hej då och på återseende till Mattia, Francesca och Bagges pappa och gå och lägga sig. : (

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0