Valle di Teva och Sassocorvaro

2015-07-21 09:48:10
Resor - Italien
Tisdagsmorgon i Italien. Vi tog oss från vandrarhemmet upp till Bagges hus för att få i oss lite frukost.
Fönsterkatt med kyrktorn i bakgrunden.
 Camilla och jag.
Gürra som mest troligt ville komma in i huset (ytterdörren kärvade ibland), och jag som, Italian style, fick ropa ifrån fönstret. Dröm som gick i uppfyllelse där!
Bagges hus, ett kyrktornoch ett grannhus. Åh, vad jag skulle vilja bo vid medelhavet i ett stenhus och få skrika från fönstret.
Senare på eftermiddagen blev det dags att åka ifrån Valle di Teva. Gürra var tydligen DJ.
Vi åkte till Sassocorvaro där vi besökte Bagge och Camillas gymnasieskola och gick runt i staden. Dash, Camilla, Bagge och Gürra spatserade kullerstensgatorna fram. Jag och Camilla köpte glass som nästan smälte direkt i värmen.
Utsikten över Lago di Mercatale var fantastisk!
 Här är jag, något överglad.
Camilla erbjöd sig att vara fotograf för en stund så att jag också fick vara med på några kort.
Vi gick vidare och fick utsikt över en trädgårdsodling och sjön.
<3
Nämen hej!
Så blev det dags att lämna Sassocorvaro och åka vidare till Francesca och hennes familj! Mer om det tar vi en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0