Arton

2015-06-17 15:04:05
Kalas och festligheter Min Dag
Idag fyller du år. Och inte hur många år som helst, utan 18 år! Nu kan du plötsligt gå på krogen och ta körkort och rösta i riksdagsvalet.
Jag minns själv hur jag längtade efter allt det där (eller kanske inte ta körkort eftersom det inte riktigt varit prio ett i mitt liv, men det andra), så jag tänker inte säga något om hur jag nyss tyckte att du började högstadiet, utan bara gratulera. Grattis och hipp, hipp, hurra.
 
Och kanske även säga något om att du är en finfin syster och att jag är glad för att du är du. (Tack för att du tar hand om mitt hår då jag själv är inkapabel till att göra det och jag läser gärna igenom engelska uppsatser eller argumenterande texter i utbyte.)
Och det här är min present till dig. Men det vet du redan för du har redan fått det. Funderade på vinprovning eller något liknande, men kom på att jag inte vill uppmuntra till etanolintag ifall du vill vara nykterist. Puss och kram och grattis igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0