Sommarlovslistan

2015-06-06 15:57:00
Min Dag Tankar Och Funderingar
Jag har ju precis fått sommarlov, så det firar vi med en sommarlovs-/semesterlista. Eller jag kommer ju fira med att gå på Sommarbuffé och hänga med finfina människor och äta godaste maten (har hört att det kommer att finnas rödbetor och chèvreost, bästa!) och dricka några cider eller fem.
Vad ska du göra på din semester?
Åh, jag ska ju jobba! Men som det ser ut nu kommer jag att ha några veckor ledigt och såklart några dagar här och där. De tänker jag fylla med att hänga med fina personer som Wille, läsa mycket böcker, plugga till omtentor, bada i havet, lyssna på podcasts och njuta av att vara ledig.
 
Ska du åka någonstans?
Trodde ju till för bara någon vecka sedan att hela mitt sommarlov skulle vara uppbokat, så jag har inte kunnat planera in något sådant. Tänker att jag ska cykla ut till Tjörn och hälsa på min syster när hon jobbar (får se om det blir av). Annars är jag superöppen för förslag och hittepå!
 
Hur länge ska du vara ledig?
Jag har ju sommarlov, så är ju ledig från skolan fram till mitten av augusti. Och som jag sa förut några veckor mitt i som det ser ut nu.
 
Vad vill du verkligen hinna med?
Läsa skönlitterära böcker. Umgås med personer jag inte har hunnit träffa så mycket. Bada i havet. Åka på utflykter. Se serier och filmer. Ungefär det jag skjuter upp under terminerna.
 
Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Jag tror jag kommer göra allt det. Jag hoppas ju verkligen!
 
Vad ser du mest fram emot?
Att få ha sommarlov. Vila upp mig från det här läsåret. Göra allt som jag annars bara önskar jag hade tid för.
 
Vad kan gå fel?
Att alla jag vill umgås med är upptagna med jobb eller annat eller bortresta. Att det spöregnar hela, hela sommaren. Att jag inte får åka på några utflykter.
Vem kommer du vara mest med?
Väldigt oklart än så länge. Känns spontant som min familj.
 
Vad kommer du lägga mest pengar på?
Bussresor mellan Göteborg och mitt föräldrahem. God mat och dryck.
 
Vad kommer du köpa inför semester?
Mest troligt busskort så jag kan åka hem till mina föräldrar. Har ju allt jag behöver. ;)
 
Kommer du använda det?
Blir ju svårt att åka till dem annars.
Kommer du bli brun?
Mest troligt.
 
Vad vill du säga till ditt semester-jag?
"Det gör inget."
 
Vad kommer du att äta?
Vegetariskt och glutenfritt. Men antagligen en hel del fisk, äter det i princip bara hos mina föräldrar. Och mycket grillat (har så många nya grönsaker och rätter jag vill testa att grilla/äta till grillat!).
 
Vad kommer du dricka?
Rosévin i någon park, cider på en uteservering och vatten med citronjuice på balkongen.
Vad kommer göra den hör semestern extra bra?
Mest troligt att jag har ett jobb för första gången på två eller tre år. Kommer göra mig och min ekonomi gott. Och vetskapen om att Wille oftast är pepp på diverse hittepå. Och få plocka nyskördade grönsaker mot slutet av sommaren!
 
Vad kommer du ha på dig?
Shorts och linnen. Och gå runt i bikini på balkongen. Och finfina hattar!
 
Hur kommer du göra dig illa?
På havstulpaner och kattklor.
Vad oroar du dig för?
Att jag inte kommer plugga ordentligt till omtentorna.
 
Vad kommer bli extra speciellt bra i år?
Ställdes inte den här frågan nyss?
 
Hur kommer du minnas din semester sedan i september?
Som peppig och härlig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0