Läsperiod tre, läsvecka sju, lördag

2015-03-07 09:53:00
Min Dag Skolan
Om prick två veckor har jag skirivt klart mina tentor för denna läsperiod och kan ha något slags lov i två hela dagar innan läsperiod fyra kickar igång och allt vad det innebär.
 
Jag har tyvärr nu, i slutskedet av läsperioden, lyckats komma i ofas i kolloid-kursen. Jag ligger efter med några få uppgifter, men är ändå nöjd över att jag lyckades hålla mig i fas såpass länge. Just nu pysslar jag med att sammanfatta cellkursen och lära mig allt om hur celler i vår kropp lyckas hålla ihop och bilda organ (känns som att det finns flera hundra mekanismer för detta!) och hur celler "vet" vilken typ av cell den ska bli efter att ett ägg blivit befruktad. Och hur bakterier kan kommunicera med varandra och hur malaria-parasiten förökar sig. Detta är ju så himla intressant! Men det är väldigt mycket att lära sig ...
 
Nästa vecka är det ju läsvecka åtta, alltså sista veckan innan tentaveckan. Jag har några inbokade möten att gå på och lektioner som jag kan välja att gå på ifall jag har några sista frågor. Annars tänkte jag lägga all min tid på att försöka förstå kolloidala partiklar och celler. Och kanske ta någon springtur då och då. Hej och hå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0