Paris

2015-11-14 12:46:00
Tankar Och Funderingar
Hela förmiddagen har jag följt SVT:s extrainsatta nyhetsrapportering om terrorattackerna i Paris. Det känns så tomt inombords och inget vardagligt känns viktigt idag. Jag känner stor sorg för alla Parisare och alla de drabbades anhöriga idag. Romantiken och kärlekens stad är idag inte längre densamma som den var för 24 timmar sedan.
 
Mer kärlek och förståelse för varandra behövs i den här världen. Mer diskussion som kan leda till en öppnare och förstående värld. Ta hand om varandra idag och alla dagar i veckan. Och fortsätt visa att demokrati och det fria ordet är det viktigaste fundamentet vi har att stå på.
 
Och glöm inte att denna rädslan för terrordåd och hot är vad flyktingar från mellanöstern flyr ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0