En helt vanlig tisdag ute på landet

2015-10-15 09:23:45
Min Dag
I tisdags var jag hemma hos mina föräldrar ute på landet. Trädgården har tagit på sig höstskruden och börjar göra sig redo för vintern som kommer närmare och närmare.
Trädet i kohagen får alltid så vacker färg. Det brukar skifta mellan grönt, knallrött och gult. En finfin höstindikator.
Utöver att andas höst-krispig lantluft, hängde jag lite med Eskil som var väldigt kelig och ville bli klappad. Och så satt jag i soffan och pratade med mamma om ungefär allt och ingenting.
Medan middagen tillagades löste jag korsord i en dagsgammal Göteborgsposten.
Sedan hjälpte jag till att steka champinjoner och sparris. Så gott.
Och när klockan började närma sig sex blev det dags att säga hej då till katter, föräldrar och bror, och åka hem till staden med en resväska och vinterkappa under armen.

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Finns inget bättre än att vara ute på landet ;D

Svar: Ja, det är härligt! :D
ElinHaraldsson

2015-10-15 @ 09:43:11
URL: http://dixiwonderland.com/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0