Sex flyktingars väskinnehåll och podcastpris

2015-10-12 20:57:00
Fint
Nu är det ju måndag igen, såhär kommer två saker ni kan hitta där ute i cyberspace (känns dock så himla 90-tal att uttrycka sig så?):
The international rescue committee har intervjuat sex stycken olika flyktingar och tagit kort på innehållet i deras väskor. Exempelvis en mamma, en familj och en apotekare. En svensk blogg har fått tillåtelse att översätta texten och publicera bilderna, och det går att läsa här. Viktigt för ökad förståelse och sorgligt.
 
Nu något helt annat: jag lyssnar väldigt mycket på podcast och ville bara tipsa er andra som också eventuellt gör det att det går att rösta på bästa Podcast, exempelvis inom "bästa humor", "bästa teknik/vetenskap", "bästa underhållare" och en hel del andra kategorier. Hade jag haft en egen podcast hade jag ju såklart bett er rösta på mig ...

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0