Flykt

2015-09-05 16:33:00
Tankar Och Funderingar
Jag har de senaste dagarna, precis som kanske alla andra i det här landet och resten av Europa, blivit medveten om krigsflyktingar som försöker ta sig igenom Europa. (Mest för att jag varit hos mina föräldrar ute på landet och haft stor tillgång (och tid) till radio, tv och dagstidningar, men det är inte jätteintressant i sammanhanget.) Och det är tyvärr ingen ny nyhet men det som de flesta medier väljer att rapportera och lägga fokus på i nuläget. Vilket gör att folk (liksom jag själv) börjar att agera. Börjar agera för att hjälpa, antingen med tid eller pengar.
 
Jag har idag hjälpt till med pengar. Jag swishade 100 spänn till Radiohjälpens insamling. Vill du göra samma sak är det bara att swisha valfritt belopp till 9019506 och skriva FLYKT som meddelande. Himla smidigt och pengar som nog kommer komma till bättre användning än något jag hade valt att lägga dem på. Vill en inte skänka pengar till just Radiohjälpten finns det många andra organisationer att skänka till (tror aftonbladet och diverse andra medier har listor) eller så kan en säkert höra av sig till sin kommun om att ta emot en flykting i sitt hem eller vara med och få dessa flyktingar att känna sig välkomna och komma in i samhället (genom att gå på kafé någon gång i veckan).
En förälder sätter ju inte sitt barn på en båt som kanske kan ta det vidare till andra sidan Medelhavet, men med en osäkerhet ifall barnet kommer komma fram levande eller död, om det inte är något värre som väntar om en låter det stanna kvar. En lämnar inte sitt hem och blir flykting om en inte ser en annan utväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0