Trettioen stycken frågor

2015-09-24 09:41:00
Tankar Och Funderingar
1. Var är din mobiltelefon?
Precis bedvid mig och spelar upp podcast för mig. Just nu är det ett avsnitt av Lunch med Montelius.

2. Var är din andra hälft?
I Oslo.

3. Ditt hår?
Behöver nog egentligen klippas (döljer det så gott från min syster som jag kan), men håller ju på att spara ut till längre hår och då tar det emot att gå till frisören (fastän det tillsammans med gå till tandläkaren är något av det bästa jag vet). Annars är det blont men håller väl på att bli höst/vinter-mörkt och nyduschat.

4. Ditt humör?
Mestadels trött på och av att vara förkyld. Men är på tillfriskningsvägen nu, känner jag. Annars är jag mestadels glad, levnadsglad och nyvaken.

5. Din dagsplan?
Gå till skolan, plugga, ha möte med Styret, gå på lektion och sedan hänga med Astrid. Om jag har tid/ork ska jag väl plugga lite till, annars se något tv-serie-avsnitt. Borde försöka hinna med att panta burkar sedan någon förfest.

6. Det bästa du vet?
Exempelvis: dansa, dansa, dansa, mozzarella, skratta, hattar, flugor (sådana där en har kring halsen), kramar, människor som är sådär extra fina, massage, när alla saker är på sin plats och djur överlag.

7. Din dröm i natt?

Shit, kommer inte ihåg. Blev så förvånad av att jag vaknade av alarmet imorse (trodde jag skulle vakna innan) och fick lite bråttom för kom på att jag ska duscha och ha redan förlikat mig med att jag kommer att komma några minuter försent till skolan.

8. Ditt livsmål?
Lära känna olika sorters människor, vara ute på alla möjliga sorters äventyr, besöka många platser och uppleva olika kulturer, dansa mycket, må bra och ha så kul som möjligt.

9. Rummet du är i?
Min lägenhet är i princip ett enda stort rum, fast samtidigt inte. Men ska jag beskriva det är det vitt, ljust någon tavla här och var. Och det smattrar av regndroppar på fönsterrutan.

10. Din hobby?
Springa/cykla, ta kort samt redigera dem, engagera mig i lite allt möjligt som kommer över mig, spela tvärflöjt/piano och läsa böcker. Ungefär så.

11. Din skräck?
Att inte ha någon kul/fin att umgås med.

12. Var vill du vara om sex år?
Då är jag 29 år och mest troligt tagit min civilingenjörsexamen. Jag vill jobba med något som gör den här världen lite bättre, miljömässigt sett. Jag vill ha ett härligt gäng människor (kompisar + familj + arbetskamrater) att umgås med. Eventuellt bor/jobbar utomlands. Fortfarande med dans i höfterna och glädje i själen.

13. Var var du igår kväll?
Först var jag i skolan och arrade pluggfika med SnKfKb, sedan åkte jag hem och såg på Karl för sin kilt och åt tomatsoppa med mozzarella.

14. Vad är du inte?
Redo för att det ska bli vinter och redigt kallt och förkylningar och grejer. Vägrar fortfarande att lägga in mina sandaler i vintergarderoben. Det kan ju komma någon mer varm dag.

15. En sak du önskar dig?
Att jag inte var allergisk mot nötter? Verkar ju vara goda och nyttiga och så.

16. Var växte du upp?
Ute på landet i ett hus. Med kohagar runt omkring och cyklande på brorsarns mountainbike fram och tillbaka. Med katter i huset och en cykelturs avstånd till havet.

17. Det senaste du gjorde?
Åt frukost. Det var gott. Älskar frukost.

18. Dina kläder?
Jeans (sätt inte kaffet i halse, Wille! ;) ), linne och en färgglad kofta.

19. Din tv?
Är icke ägare till någon tv (helt sant, hej, hej radiotjänst).

20. Ditt/dina husdjur?
Har inga egna husdjur i min lägenhet, men hemma hos mina föräldrar finns tre katter. Räknar dem väl halvt som mina också.

21. Din dator?
En acer. Tänker inte gå in på processor, hårddisk och grejer.

22. Din bästa ägodel?
Gillar ju mina tavlor. Men de är inte så användbara mer än att titta på, så utöver dem får jag väl säga datorn? Helt klart användbart och bra med en dator som funkar och så.

23. Saknar någon?
Wille. Men ska åka iväg till henne någon helg inom en snar framtid.

24. Din bil?
Är inte ägare till någon bil har inte direkt några planer på att skaffa det heller.

25. Något du inte har på dig?
Stilettklackar.

26. Favoritaffär?
Mataffärer överlag. Gillar att köpa god mat. Gillar tanken på att jag kan äta upp det sedan när jag kommer hem.

27. Din sommar?
Var finfin överlag, vad jag minns. Var ju nere i Italien en sväng och det var fint. Träffade en barndomsvän som jag inte sett på sex år, så det var också himla fint. Annars jobbade jag väl mest.

28. Älskar någon?
Ja. Eller snarare några. Det vet de.

29. Favoritfärg?
Brun.

30. När skrattade du senast?
Igår. Minns inte riktigt åt vad, men vet att jag skrattade.

31. När grät du senast?
Minns inte. Kan vara så att jag grät senast av skratt. Har relativt lätt för att skratta till tårar.

 

Lista lånad av Sandra Beijer.


Kommentarer
Postat av: Mony

Vilken underbar blog du har! Fastnade här av en slump, men har redan lagt till den i mina favoriter. Jag gillar ditt sätt att skriva, roligt, tänkvärt och inspirerande!

Bidrar själv med en post om motivation. Den kanske kan inspirera?
http://moaorganic.se/?p=1672

Kramis!

Svar: Vad roligt att höra! Tack för de fina orden.
Och inlägget var väldigt intressant! :)
Kram.
ElinHaraldsson

2015-09-28 @ 09:05:37
URL: http://moaorganic.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0