Påskdagen

2016-04-06 10:27:01
Kalas och festligheter Min Dag
På påskdagen tog jag bussen tre mil norrut och hamnade här. I ett hus där Elsa-Sara låg och slumrade bredvid det stora påskägget.
 
Några timmar senare gick vi ner till farmor och farfar. Jag hade gjort bakad jordärtskockssallad som blev okej men inte det bästa jag gjort (svårt att veta första gången). Det var ifall gjort på jordärtskockor som växt bakom växthuset och väntat hela vintern under jorden.
 
Jag fick trängas i soffan vid matbordet (mysigt), se på barnprogram med min yngsta kusin, och leta påskägg med mina kusiner. Jag vann för övrigt hela 20 riksdaler på trisslotten, om någon ville veta.
 
När påskrullen låg i magen gick vi hem där Ester väntade på oss. Ungefär så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0