Andra advent

2016-12-06 18:02:00
Min Dag
I söndags lyssnade jag på julmusik i princip hela dagen och satte upp några av julsakerna. Stjärnan, tomtar och glaskulorna. Samt pluggade emellanåt.
----
This sunday, I listened to Chrismtas music almost the entire day, and put up som of the Christmas decorations. The christmas lamp, santas, and the glass balls. And studied from time to time.
 
Har ju ingen julgran, så använder mitt ljusträd istället att hänga julkulor i.
---
I don't have any christmas tree, so I hang the christmas tree balls in the lighted branches instead. Works very good!
Hade bjudit hem mina föräldrar på adventsfika, så bakade en saffranskaka som blev så fruktansvärt god! (Gjorde från det här receptet.)
---
I had invited my parents to advent fika (fika = kind of coffee break), and therefore I baked a saffron cake. It was tremendously good!
 
Vi drack glögg med smak av blåbär och ingefära (var inte jättegod, smakade lite surt) och hade det mysigt.
---
We drank glögg (mulled wine) with taste of blueberry and ginger (not the best combination, since it tasted immature berries), and had a cosy time.
 
Sedan fick pappa hjälpa mig att fixa till min cykel, så nu har jag en fungerade cykel till när våren kommer! Resten av söndagen bestod av plugg och skriva labbrapport. Det var i princup min andra advent.
---
Afterwards, I got help from my dad to fix my bicyckle. So nice to have a working bike when the spring arrives! The rest of the Sunday I studied and wrote a lab report. And that was pretty much my second of Advent.
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Låter som en mysig andra advent :D

2016-12-06 @ 18:24:02
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0