Dan före dan promenad

2016-12-23 10:33:58
Min Dag
Igår fick jag med dessa två damer (mamma och mormor) ut på promenad längs med grusvägen.
---
Yesterday, I went out for a walk together with these two ladies (mum and grandmother) along the sand road.
 
Hej, hej! Min syster var snäll och lånade ut sin skidjacka till en som bara hade vinterrocken med sig.
---
Hi, hi! My sister was kind and let me borrow her ski jacket, since I only had brouhght my winter coat.
 
Spatserar fram.
---
Strolling around.
 
Vi gick upp till våra grannar och hälsade på getter och hönor (och en tupp) med tjockare päls/fjäderdräkt.
---
We visited our neighbours and sad hi to the goats and hens (and a cock) with thicker fur/feather mail.
 
Så himla söta och gosiga. Vill typ att den ska lägga sig bredvid mig i en soffa medan jag läser en bok.
---
So sweet and cosy! Almost wish for it to lay beside me in a sofa while I'm reading a book.
 
Så fick det räcka med getter och höns (och en tupp), och ta en liten skogspromenad istället, och längs med dammen.
---
Enough with goats and hens (and a cock), and we took a little walk in the forest instead, and along the pond.
 
 
En timma senare var vi hemma igen och solen hade nästan helt gått ner. Och idag är det dagen före julafton! Yes.
---
One hour later, we were back home, and the sun had almost set. And today, it is the day before Christmas Eve! Yes.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0