När jag gick på Willes vernissage

2016-12-25 13:33:00
Min Dag
En av de bra grejerna med att ha en bästa kompis som pluggar till arkitekt (utöver att en får (utan att fråga) veta vem som har ritat olika byggnader i städer ♥) att en får gå på vernissage (hör ju dock inte till vanligheterna, men vi kan låtsas).
---
One of the very good things with having a best friend studying to architect (beyond being told (without asking) which architect drawing which building in different cities ♥), is the opportunity to visits vernissages (this is not usual stuff, but we can pretend it is so).
 
Så några dagar innan julafton tog jag på mig rött läppstift, och försökte göra något åt min extra volym i luggen men bestämde mig för att skita i det för det gick ändå inte. (Hade kläder på mig också, lovar.) Och begav mig i väg till Chalmers.
---
So some days before Christmas Eve, I put on som red lipstick, and tried to fix my bangs which had got some extra volume, but decided to just leave it as it was. (Wore clothes, as well. Promise.) And went to Chalmers.
 
Och här är hon! Min grymma arkitektkompis, Wille. Hennes grupp i en Material & design-kurs hade blivit en av tre vinnare att få göra sina framtidsmöbler i större skala. Under vernissagen käkade vi popcorn och drack bubbel.
---
And here she is! My awesome architect friend, Wille. Her group in a Material & Design-course had became one of three winners to make there plans of a future furniture in bigger scale. During the vernissage, we ate pop corn and drank sparkling wine.
 
Här är Willes grupps bidrag. En slags hylla som de döpt till "Vernis" av olika förklaringar. Har ni frågor är det bäst ni vänder er till Wille personligen.
---
Here is furniture of Wille's group. A kind of shelf which they had named "Vernis", for difference reasons. If you have any questions, it is better you ask Wille in person.
 
"Ställ dig framför ert verk." Fint med vänner som ställer upp.
---
"Place yourself in forn of your work".
 
Sedan drog vi vidare till Andra lång med Willes kurskamrater, men där tog jag inga bilder. Vi fick ätbart glitter sprayat i ansiktet och  lite överallt (för att det blivit över från utställningen), och drack cider/öl/annat. Hade det fint, hursomhelst.
---
Later on, we went to Andra Långgatan (a street in Gothenburg with pubs) together with Wille's course mates, and I didn't take any picutres. Got eatible glitter sprayed in our faces (since it have been left over from the vernissage), and drank cidre/beer/others. Had a good time, anyhow.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0