Tredje adventshelgen

2016-12-15 10:34:32
Min Dag
I helgen var jag ute på landet hos mina föräldrar. Firade farmor på hennes födelsedag och spelade mobilspel med min yngsta kusin.
---
Last week-end, I visited my parents in the countryside. We celebrated grandmother's brithday and I played mobil games with my youngest cousin.
 
Och klappade katter och såg på På spåret. Har det blivit svårare frågor? Minns att det var lättare förra säsongen, eller så har jag bara förskönat den så här i efterhand ...
---
Also patted cats and watched the TV-show On track, which is a kind of quiz.
 
Det var grått väder utomhus, så vi stannade inomhus och jag försökte plugga (men gick sådär). Mysigt med julmusik i bakgrunden, dock.
---
It was dull weather outside and all grey, so I stayed inside and tried to study. Cosy with christmas music in the background, though.
 
Jag och mamma bakade lussekatter. Hade en liten deg i precis lagom storlek.
---
Me and my mother baked Lucia buns. My dough was in a perfect, small size.
 
Nygräddade lussekatter. Kan ju vara bland det godaste.
---
Freshly made Lucia buns. Might be one of the yummiest thing.
 
På kvällen såg jag, mamma, och mormor på Nobelmiddagen och skålade med vitt vin i champagneglas. Och smaskade på godis.
---
In the evening, me, my mother and grandmother watched the TV-broadcasted Nobel dinner. We toasted with white wine in champagne glasses, and ate candy.
 
Tredje advent och jag passade min yngsta kusin. Vi spelade Lego Jurassic Parc-spel på hans platta, och jag (och pappa) försökte förklara DNA.
---
The third of Advent, and I looked after my youngest cosuin. We played Lego Jurassic Parc-game on his tablet, and me (and dad) tried to explain DNA.
 
Jag gjorde julgodis emellanåt också. Kokosbitar (veganska), som gick fortare att göra än vad jag trodde. Smidigt! Och goda, vette tusan om det kommer finnas några kvar till julafton ...
---
Also, I made Christamas sweets. Cocos bars (vegan), which were easier to make then I had thought. And very tasty. Not sure if there willl be any left for Christamas Eve ...
 
Plus en springtur och söndagskvällsplugg, så var det här i princip min tredje advent-helg. Och snart är det bara en vecka kvar till julafton! ♥
Pst, glöm inte musikhjälpen. Det finns massor av roliga bössor, engagemang, och auktioner.
---
If you add some jogging and sunday-evening-studying, this was my third of Advent-week-end. And soon, there is only a week left to Christmas Eve! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0