Le temps de l'amour

2016-02-13 15:13:00
Dagens låt
Det här är nog min bästa franska låt. Kanske för att den får mig att tänka på Moonrise Kingdom (bra film, det där). Och för att jag gillar basgångarna. Samt trumman som startar igång hela härligheten. Plus en hel del andra faktorer som jag ännu inte riktigt tänkt igenom.
Tror den passar ypperligt en lördag som denna, eller en sketen vardag med. Den får i vart fall alltid mig på bra humör.
 
Ikväll bör ni gå ut i natten och dansa som i Moonrise Kingdom, eller dansa hemma på vardagsrumsgolvet till tonerna av Françios Hardys stämma. Det funkar finfint det också.
 
François Hardy - Le temps de l'amour
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0