När vi såg på spex

2016-02-18 17:14:00
Min Dag
Ett skepp kommer lastat med bilder från min lördag. Mestadels bilder på katter och landskap, så att ni vet vad ni har att vänta er.
 
På lördagen vaknade jag upp hemma hos mina föräldrar till den här utsikten.
 
Lite senare började det snöa ännu mera.
 
Vilket syns tydligare på den här bilden; men jag tror i och för sig att ni har sett när det snöar förut, så ni skulle ju kunna föreställa er om jag bara säger att det snöar. Fast en vet ju aldrig?
 
Aja, hej från hallspegeln! Utöver att ta selfies i hallspegeln satt jag i soffan och pratade med mormor, åt after eight och försökte plugga.
 
Med betoning på försökte eftersom den här lilla krabaten också ville hänga i soffan. Plus att mormor gärna ville prata om livet och så.
 
Se! Svårt att plugga nu, liksom. Här har jag tydligen gett upp en stund och lagt undan boken om personalgruppens psykologi (läser en kurs i ekonomi & organisation).
 
En borde ju ha tagit en promenad i det här vädret. Men istället satt jag i soffan och åt slut på after eight-paketet. (Hehe.)
 
Framåt kvällen blev det dags att säga hej då till Ester.
 
Och Eskil.
 
För vi skulle gå på Veraspex och tillhörande spexkalas (alltså sittning)! Med vi menas jag och mina föräldrar. Det var deras julklapp från mig. Och jag kan verkligen rekomendera att gå på årets Veraspex! Det var så himlans jättebra. Alltså rent av pangbra. Gå och se det bara. Gör det nu.
 
Tog ju som sagt inga bilder. Men när vi hade tid emellanåt visade jag runt far och mor på campus och i de lokaler jag brukar hänga.
Efter sittningen (som ju var, som vanligt, strålande, med gückel i form av stämsång och grejer) dansade jag resten av natten. Först tillsammans med spexarna och sedan på Gasuqen med andra sektionsmedlemmar. Plus fick krama om Brumm som var i Göteborg på visit (fint!). Finfin lördag, helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0