Söndag 21 februari

2016-02-25 17:03:46
Ett foto i timmen
07 Vaknar av mig själv (yes, really). Käkar russin och lyssnar på podcasts i sängen (måste förtära något ungefär så fort jag vaknat). Plus löser japanska korsord.
 
08 Äter redig frukost; mango, knäckebröd med keso, vatten med limejuice i, och havregrynsgröt med blåbär, russin och koksflingor. Och läser bok samtidigt.
 
09 Pluggar. Vilket innebär räkna ut påhittade företags resultat och täckningsbidrag och vad de tjänar på att tillverka + sälja en viss typ av cykel. Javisst.
 
10 Pluggar fortfarande och räknar ännu mer på cykelförsäljningen.
 
11 Äter en liten mini-för-lunch i form av tomatsoppa med pecorinoost. Det var gott och okej-mättande (vilket var målet).
 
12 Läser i kurslitteraturen om arbetsgrupper i kris.
 
13 till 14 Går till Alex och sedan vidare till spårvagnen för att hänga en stund i stan. Han köpte skor och jag hämtade mina lagade jeans.
 
15 Hade köpte sushi till både oss och Tisse. Så vi åkte till Chalmers där Tisse (nya sektionskassören) gjorde kassörsaker men behövde ju också äta. Speciellt med oss. Vi pratade om sommarplaner, det stundande sektionsmötet och annat som hör livet till.
 
16 Hemma igen. Läser återigen i kurslitteraturen och äter upp en chokladkaka (oops).
 
17 Har läst klart om konflikthantering och läser istället om Malala och Pakistan och talibaner. Så nöjd med att jag hittills håller mitt årsmål om en bok i månaden.
 
18 till 19 Sätter mig datorn. Läser bloggar, lyssnar på musik, ser på trailers, ser på andra youtube-klipp och redigerar bilderna till detta inlägg. Ungefär så.
 
20 Hallå! Gör ungefär samma som förut. Alex kommer på besök.
 
21 till 22 Ser på The Grand Budapest Hotel, youtubeklipp och dricker nyponsoppa.
 
23 Alex går hem och jag lägger mig och läser om Pakistan tills jag somnar. Bra bok, för övrigt. Förutom att det är många namn och platser som nämns sådär i förbifarten, utan egentlig mening.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0