You were main out in the city, trying not to be replaced

2016-02-12 09:25:00
Min Dag
Det är fredag och jag har hår som glöder. Vaknade med att jag hade lagt armen över ögonen eftersom solen lyser som aldrig förr. Jag lyssnar på musik och väntar på att det ska bli dags att gå till bussen. Jag har ett kandidatmöte att närvara på innan jag kan ta helg. Plus vända på min klänning, för upptäckte nu att jag hade satt den bak-och-fram.
 
På fettisdagen åt jag förresten semla. Bakade egen bulle eftersom det inte fanns någon löpe- och glutenfri i affären. Köpte sojagrädde, men jag tror att både jag och min elvisp hade för litet tålamod. Hade inget substitut till mandelmassa eftersom köpte hem fel ingrediens. Och hittade ingen sil att strö över florsockret med. Men det luktade nybakat och härligt i lägenheten och jag såg på Winter's bone. Så det blev ändå okej.
 
Som sagt, snart tar jag helg och då tänkte jag ta med mig den här presenten och 12 bananer och resa några mil med buss. De 12 bananerna var en begäran från förra veckans födelsedagsbarn som jag ska fira idag istället. Det blir fint.
 
Fick för övrigt en påsa med frukost av min hyresvärd. Tål ju dock inte mackan, så den får jag hitta en bättre behövande till. Men tanken var ju fin, ändå. Ha en fantastiskt fin fredag, eller bara en sketen himla vanlig dag. Det är också okej. Puss och hej!
 
Rubriken kommer från Amanda Bergmans Falcon. Jag lyssnar på den flera gånger om dagen. Den är ett masterpiece och jag önskar att den vore minst fem minuter lång så jag slapp köa den så ofta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0