Från 2015 till 2016

2016-01-02 20:52:00
Tankar Och Funderingar
Det här var mina tankar inför 2015 när detta år precis hade sparkats igång. I stort kan jag säga att det mesta blev uppfyllt. Besökte och upptäckte minst två nya platser/städer (Umeå, Lund och en hel del italienska städer), men hann tyvärr inte plantera/så så mycket som jag hade velat. Men jag tänker att det ska bli nästa års grej!
 
Jag tog mig inte igenom Göteborgsvarvet pga var sjuk och till nästa år har jag inte ens köpt någon startplats, för omväxlings skull. Och jag har inte läst så många böcker som jag hade velat. Men jag har skrattat mycket och känt mig lycklig, och lärt känna nya, eller fått umgås med, härliga personer. Och det tänker jag ändå är bland det viktigaste. Så 2015 har varit ett ganska bra år för mig personligen.
 
 
Under 2016, då? Då skulle jag vilja att följande händer/sker:
 
- Bli godkänd på mitt kandidatarbete, men även, såklart, ha kul på vägen dit. (Och på mina tentor så att jag kan ta ut en kandidatexamen!)
- Läsa minst en skönlitterär bok i månaden (eller någon som inte är kurslitteratur, i vart fall).
- Fotografera och dokumentera mera. (Göra flera ett-foto-i-timmen.)
- Resa till/upptäcka minst tre nya platser/städer
 
- Hitta en träningsform, utöver löpning, som jag tycker om
- Skratta mycket, men kanske även gråta en skvätt
- Gå på Way out West, teaterföreställningar och kanske någon opera
- Vara ute på äventyr (vandra i fjällen, kanske)
 
- Resa till ett ställe som inte ligger inom samma tidszon som Sverige
- Se till att bioteknikdagarna blir finemang och kul och givande
 
- Lära känna nya, härliga människor men även umgås mycket med de fina jag redan känner
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0