Välkomnandet av 2016

2016-01-06 08:42:00
Kalas och festligheter
Upptäckte att det ändå blev en hel del bilder tagna på nyårsafton, så här kommer en bildkavalkad!
 
Nalle och Janen var första gästerna. Efter ett tag började vi bli lite hungriga, så de satte igång med att laga jordärtskockssoppa efter mitt bästa recept (blir fullträff varje gång).
 
De andra kom precis lagom till att soppan började bli klar. Så vi käkade, såklart. Nomnomnom.
 
Pizza-görar-dags!
Min pizza bestod av getost, fikon, mozzarella och ruccola. Nomelinom på den.
 
De andras var också "instagram-vänlig" (obs! har ej instagram) och jag antar att den också blev god.
 
När maten låg i magen plockades spelen fram! Här är för övrigt Brumm och Adrian.
 
Jag tog selfies/groupies, såklart. Denna mycket smickrande med Janen och Nalle.
 
Och denna med support av Julius. Så peppade!
 
Vi spelade galenpanna och det gick ypperligt dåligt för mig. Tog Robert Aschberg på typ tusende rundan.
 
När det var kanske en timma kvar av 2015 kom Agaton och joinade oss. Hej, Agaton!
 
Och det blev läge för efterrätt! Mangosorbet med champagne. Vet inte riktigt vad som blev felet denna nyårsafton, men kanske skulle haft citronsorbet istället ...
 
När tolvslaget närmade sig gick vi ut och tände tomtebloss.
 
Skål, Adrian!
 
Årets första selfie/groupie! Hurra. Hej från Julius, Adrian, Brumm och mig.
 
Mera tomtebloss! De andra gick in, men jag stannade kvar och städade upp efter oss pga kom på att glasflaskor inte ska stå kvar på marken.
 
När jag kom tillbaka var det hattfest. Kan ju vara det finaste någonsin. Mitt hjärta sjöng.
 
Hur fint med hattar de första timmarna av året?
 
Sedan spelade vi CAH och jag vann inte ens nästan. Några gick hem och då blev det soffhäng tills de som var kvar kände att det var dags att ge sig ut i natten för att hitta nattamat.
 
Välkommen, 2016! Vi ska ha kul ihop, tänker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0