Känslan av frihet, och när vi bjöd med en holländare på middag

2016-07-10 06:48:16
Resor - Indonesien
När vi befinner oss vid en strand med höga vågor tänkte vi att vi måste ta tag i att få en surflektion. Och idag skedde det. Vi gick till en surfskola som har som motto att om du inte kan stå på brädan efter första lektionen kommer du få en extra lektion, gratis. Hade ingen aning hur svårt det skulle vara, men som bilden visar kunde jag i vart fall ställa mig upp. Det ser inte så graciöst ut, men jag stod upp! Plus fick beröm för min balans, men fick tillsägelser att böja mer på knäna istället för överkroppen.
 
Det var en så mäktig känsla när vågen tog tag i brädan och du svävades fram. Kändes som att jag var friast i världen. Annie var kanske lyckligast i världen.
 
Ibland gick det givetvis mindre bra. Jag har fått en surfbräda i huvudet (jag höll den fel) och skrapat benet mot sandbotten. Och fått tusen kallsupar (rensat systemet, minst sagt). Men det var det värt för de gångerna som jag lyckades ställa mig upp (och några få gånger till och med styra brädan dit jag ville).
 
Igår bjöd vi för övrigt med en ensamresande holländare på middag till Seaside. Det var hennes första dag, så vi lärde henne lite saker om Indonesien och Bali. Försökte även lära henne lite bahasa indonesia (de få fraser vi kan). Vi hade intressanta diskussioner om studier, resande och familjerelationer. Tror jag "lärde" henne att det är helt okej att ha tusen frågor och ställa åtminstone hundra av dessa till personer som nog kan svara.
 
Så när vi var tillbaka på hostlet ställde vi massor av frågor till den stackars killen i receptionen angående vad det var för typ av firande denna dag. De hade pyntat sina bilar och mopeder, tydligen för att hylla dessa fordon, ish. Fick också killen att ta kort på oss i soffan. Såhär är vi; Yara, Annie och jag. :)
 
Men nu ska vi ut och käka lunch, och kanske besöka ett museum eller två. Kroppen är härligt mör efter det två timmar långa surflektionen. Mycket bra. Puss och hej!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Poolen såg najs ut :)

2016-07-10 @ 11:47:42
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0