Laborationer och Zumba-pass

2016-07-19 11:00:03
Resor - Indonesien
Det blev måndag igen och dags att ta tag i labbandet efter en helg bestående av museumbesök och elektronikutställning. Jag analyserade mina immobiliserade enzymer (de var okej) och förberedde inför morgondagens 24-timmarslabb.
 
Vi hade en liten räddningsauktion för kattungarna. Eller vi hade köpt kattfoder så att deras mamma inte behövde gå så långt för att få i sig mat. Verkar dock som att hon har övergett dem, eller dött. ))); En annan kvinna kom dock och gav dem lite kokt kött i någon form.
 
Vi har lyckats hitta chiafrön (på ViaVia), så vi käkar numera chiapudding och mackor till frukost istället för ägg. Tog med en extra låda så att tjejerna i labbet kunde smaka, och de tyckte det var "delicious".
 
Annie labbade på hon också. Har dock ingen aning om vad hon pysslade med, mer än pipettera då och då och sprang iväg till andra laboratorium.
 
Vi blev medbjudna till ett Zumba-pass. En tjej i labbet (som för övrigt precis kommit hem från att ha studerat på Chalmers) frågade vad vi hade för oss på eftermiddagen och gav oss sedan tid och plats.
 
Passade på att ta selfie på cykelvägen dit. På passet skakde vi järnet och hade hur kul som helst! Älskar när kvinnor peppar varandra under sådana pass! Vi blev dock himla varma och kunde till och med kylas ner av utomhustemperaturen (kanske 26 grader?). Men mådde så jädrans bra efteråt och det här måste vi göra snart igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0