Måndag 25 juli

2016-07-26 15:14:00
Ett foto i timmen Resor - Indonesien
Ett foto i timmen en vanlig, sketen måndag i Yogyakarta. Häng på, vettja!
 
07 Vaknar av mig själv och lyssnar på podcasts. En Värvetintervju med Silvana Imam.
 
08 Käkar frukost. Två mackor med ost, en ormfrukt (salak), en järntablett, ett glas soja mjölk samt en tallrik med yoghurt, kakao och russin. Annie käkar fitbars.
 
09 Lyssnar på M.I.A., läser bloggar och redigerar bilder och så.
 
10 Promenerar till labbet. Ger kattungarna mat och köper drickor till oss själva i kafeterian.
 
11 Skriver rapport och äter jenung kudas vilket är indonesiskt godis som jag tål (!!!). Skannar mina TLC-sheets också.
 
12 Går ner till kafeterian och köper lunch med Vitas hjälp. Ris, tempe och grönsaker för 5 000 IDR (typ 3 SEK).
 
13 Försöker skriva lite mer på rapporten. Men diskuterar mest med de andra tjejerna i labbet eller försöker ladda ner Spotify till surfplattan.
 
14 Fick äta Marabou!!! Var så himla lycklig för jag saknar det så otroligt mycket (mest pga jag inte äter så mycket choklad härnere då det är för mycket spår av nötter i alla sorter). Chokladkakan hade i vart fall legat i frysen och väntat på att någon skulle ta fram den.
 
15 Har juicepaus med Annie. Sedan packar vi ihop oss och gittar från Universitetet.
 
16 Tar en taxi till Jogja City Mall och köper biobiljetter till Ghostbusters.
 
17 Ser på film, helt enkelt. (Så detta är egentligen en lite-fusk-bild eftersom den är tagen innan, men så får det bli.) Ätert nachos och dricker indonesiska varianten till o'boy.
 
18 Handlade på Body shop och i en mataffär. Annie är så här glad och nöjd efter filmen. (Den var alltså sevärd och nice. Gött med coola tjejer som huvudkaraktärer, som räddar världen och som är roliga (skrattade högt flera gånger), utan att det känns konstlat eller tillgjort.)
 
19 Väntar på taxi utanför köpcentrat. Livemusik på en scen längre bort underhåller oss under tiden.
 
20 Annie gör chokladbollar att ha med till stranden dagen efter, så vi kan bjuda de andra i labbet på svenskt göttigt. Jag fixar/förbereder frukost och så till mig själv.
 
21 Redigerar bilder till det här inlägget och lyssnar sedan på podcast tills jag somnar någon gång efter klockan tio och satt ett alarm på 6:15.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Kul idé! :) Jag blev helt hungrig av dina bilder, haha! :D

2016-07-26 @ 15:26:32
URL: http://hornstull.nu

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0