Söndagsmarknad och när jag vann pris på en elektronikmässa

2016-07-18 15:55:00
Resor - Indonesien
Vi startade vår söndag med att följa med Vita på söndagsmarknaden som hålls i närheten av universitetet. Det fanns bland annat ballonger, kläder, väskor, och mat att införskaffa.
 
Vi köpte dock bara es goreng, vilket betyder stekt glass och var en kokosnötsmjölksglass doppad i smält choklad. Det var gött och behövdes ätas upp fort eftersom det var så himla varmt. Det rann svett längs våra ryggar.
 
När vi sett ungefär hela marknaden gick vi tillbaka till universitet och satt i skuggan. Eller jag satte mig på nedersta trappsteget för att sola benen, ty jag bar shorts. Försökte bestämma hur eftermiddagen skulle se ut.
 
Efter ett tag kom Henri förbi, och han ville också gå på den elektronikmässa som vi hade tänkt att spendera vår eftermiddag på. Så han körde oss dit och vi strosade omkring. I dörren hade vi fått en lapp som erbjöd gratis fotografering i japanska kläder.
 
Så det passade ju Annie och jag på att göra! Valde krigsansikte och ett lite gulligare som posering.
 
Sedan fick vi dra en lott och då vann jag ett pris, bara sådär. Så det fick vi ju ta en vinnarbild på.
 
Annie köpte för övrigt nya hörlurar och ett nytt mobilskal (ej med på bild). Jag kikade på kameror, men kom på att jag inte hade tagit ut tillräckligt med pengar för att kunna köpa något.
 
Det fanns även en matmässa bredvid all elektronik. Vilket innebar massa små minirestauranger samt livemusik.
 
Vi köpte glass och jag öppnade mitt pris som var en Fanta Jordgubb. Sedan åkte vi och handlade mat och åt glass till middag för vi var för trötta för något annat. Klart slut med denna söndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0