Vi hittade en stig och norskor

2016-07-08 13:16:00
Resor - Indonesien
GILLI TRAWANGAN
Vaknade upp här. Mådde bättre än kvällen innan. Bra saker. Internet funkade inte. Halvdålig sak. Skavsåren från de nya flipflioppen var nästan värre än kvällen innan. Dålig sak.
 
Blev hungriga och lämnade det romantiska rummet och följde den romantiska vägen till frukostbuffén. (Vi brukar säga att det är ju lite tråkigt att vi inte är kära för det hade varit perfekt.)
 
Intog frukost med havet som utsikt. (Ja, mamma, det fanns saker jag kunde äta. Dock visste de inte riktigt vad jag menade med att jag var glutentintolerant så jag tog bara saker jag absolut visste att min kropp gillar.)
 
Tog en selfie i toalettspegeln med tandborsten i högsta hugg.
 
Vandrade fram och tillbaka längs gatan. Hittade en liten undangömd stig, kom undan från allt annat folk och fick belöningar i form av utsikt över ön och havet.
 
Mötte en man och ett par, annars folktomt. (Bra träning inför vulkanbestigningen förresten.)
 
Hade filosofiska diskussioner om uppväxt, barnuppfostran, hur vi mår och relationer medan omgivningen såg ut såhär. Bra snack!
 
 
Gick till stranden. Beställde vatten och juicer. Simmade och låg i vattnet i minst en halvtimme (älskar havet ♥). Pratade med norskor som satt bredvid om miljöförstöring, kulturkrockar och vad var och en hittills hade gjort och hade planer på att göra framöver.
 
Smörjde inte in våra kroppar med solkräm (får lite ångra det nu). Läste ut en bok (To kill a mockingbird).
 
Mer nu: låter fläkten svalka våra solvarma kroppar, smörjer in oss med aloe vera, fascineras över bikiniränder, bloggar, lyssnar på pepp musik/podcast, svär över skavsår. Väntar på att magarna ska bli hungriga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0