What

2016-07-20 17:38:19
Dagens låt
Har inte riktigt koll på vad som spelas på radio hemma i Sverige, eller vad alla coola kids lyssnar på. Därför vet jag inte om låtarna jag kommer att "tipsa" om medan jag är i Indonesien är något som alla redan lyssnar på (och jag antagligen är sjuukt efter med), eller så ger jag er en ny guldklimp att lyssna på i hängmattan eller i soffan medan regnet smattrar mot fönstret. (Har lika dålig koll på hur vädret är.)
 
I vilket fall, den här låten lyssnade jag på strax innan jag åkte till andra sidan jorden och är kanske en av de låtar jag lyssnar först på när jag inte längre vill lyssna på podcast. Tycker den är så magisk. Och så mäktig i sin enkelhet. En ensam cello och en röst (Linnea Olssons fantastiska) som tar dig fram genom musik och text.
Så har ni inte hört den: Lyssna. Ta in.
Ni kommer inte att ångra er.
 
Linnea Olsson - What
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0