Ananasjuice, ännu en labbfri dag och mera mat!

2016-06-14 16:31:54
Resor - Indonesien
I söndags sov vi länge och tog oss till slut till Parlsey och käkade lunch. Samt provade ananasjuicen. Mitt mål är ju att hinna testa så många olika juicesmaker som möjligt här; finns oceaner av möjligheter.
 
Annars försökte vi väl mest läsa artiklar, men det blev inte så mycket gjort av det som vi (jag) hade tänkt. Men fick skypat och lämna in kläder på tvätt.
 
Det finns för övrigt sådana här så ödlor lite överallt (vet inte om det syns så bra på bilden, men det är en ödla på fönstret till mitt badrum, det svarta suddiga är myggnät). Speciellt inomhus. De gör inte så mycket mer än kilar omkring och är väldigt ofarliga.
 
I måndags hängde vi i labbet igen. Eller snarare labbrummet. Fick reda på lite metoder och exakta mängder av vad vi behöver, och fick reda på att första labbdagen kommer att vara på tisdagen!
 
Så det blev ännu en kort dag tillbringad i labbrummet. Hej från mig och Annie!
 
En liten dagens outfit. Dessa orange/röda byxor kan vara ett av mina bättre köp. Så himla härliga att gå omkring i. Och det enda i byxväg jag hittat som passar mina ben.
 
Dagens lunch blev risnudlar med ägg, lite vitlök och en hel del chilisås. Helt okej. Och C-vitamin-juicerna dricker vi ungefär en om dagen så att vi i vart fall får i oss åtminstone dagsbehovet av c-vitamin. Och för att piggna till lite på eftermiddagen.
 
Direkt efter att ha hängt i labbrummet åkte vi till Plaza Ambarrukmo, ännu ett shopping mall i Yogyakarta. Vi vandrade omkring och försökte hitta något jag kunde äta på restaurangerna men det var tyvärr ett mission impossible.
 
Så vi handlade mat istället och åkte hem. Och lämnade kamelen vid ingången.
 
Annie lagar mat. Det blev risnudlar med tofu. Vi tänker att vi kommer var mästarinnor på att tillaga risnudelrätter sedan när vi kommer tillbaka till Sverige!
 
Titta så gott det ser ut! Risnudlar med sockerbönor, majs, tofu, lite söt soja (glutenfri mamma, du kan vara lugn), och lite chilisås. Gott men lite torrt. Men vi lär oss efter hand hur det ska bli superbt gott, tänker vi!
 
Köpte en ordbok (indonesisk till engelska) för att lära oss enklare fraser. Hittills kan vi räkna till fem, och säga trevliga saker som god morgon och tack. Köpte även en mjölkchoklad som det var lite för mycket spår av nötter i, så Annie fick resten och jag fick slänga i mig en påse chips (oops) istället. Har för övrigt fått ett sådant sjukt sug efter Marabous mjölkchoklad. Annars har vi det väl bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0