Lysekil, fiskar och hemma på landet

2016-05-01 20:00:08
Min Dag
Dagen efter Styret-ohmsittsen blev jag upphämtad av min farbror med familj och så åkte vi ända upp till Lysekil.
 
Där träffade vi faster, kusiner, farmor och farfar till exempel. Vi hängde vid kajen en stund i väntan på att alla skulle ansluta sig.
 
Vi skulle gå på Havets hus. Denna upplevelse var farfars 80-årspresent från oss.
 
Därinne fanns den största hummer jag någonsin sett, sjöborrar, en hel del sill och en och en annan rocka, till exempel.
 
Efter att guidningen var över och vi tagit oss en kik i souvenirshopen blev det dags för mat! Pappa käkade någon fiskhistoria.
 
Jag åt vegetarisk pasta som var superdupergod, men fick väldigt mycket så orkade inte äta upp allt. Bra ställe, för övrigt, där allt bröd var glutenfritt och det gick att få glutenfri pasta och efterrätt. Superbt!
 
På hemvägen tog vi en omväg över Orust och Tjörn och åkte längs med havet. Hemma på landet växte tulpaner i rabatten.
 
Och Ester låg i soffan.
 
Jag hade tänkt att jag skulle plugga en stund, men det enda jag fick gjort i pluggväg var att skriva ut ett lab-PM. Men det är också bra att umgås med far och mor och klappa en katt eller två emellanåt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0