Maj på landet

2016-05-30 08:24:35
Min Dag
Förra helgen åkte jag hem till mina föräldrar på landet. Så här kommer ett hel del vår/sommar-ute-på-landet-bilder. Vi börjar lite sakta med den här på Elsa-Sara som har fullt upp med att göra sig fin.
 
Korna hade släppts ut i hagarna runtomkring huset! Eller, det är en tjur och två kvigor om vi ska vara noga och korrekta.
 
Maskrosorna börjar släppa frön.
 
Pionerna var också på väg att öppna sig för majsolen.
 
Äppelträdet var helt magiskt. Alldeles vitt och ska snart få gröna äpplen.
 
Humlorna surrade omkring bland rhodedendron.
 
Åh, får njuta så länge det går av den här prakten. Blommar klart så fort!
 
Azalean har också slagit ut i alla sin prakt.
 
Mamma vandrade också omkring i trädgården. Igår var det ju för övrigt Mors dag, så jag skypade med denna dam och mormor. Det var himla fint (trots att jag höll på att somna pga trötthet).
 
Men alltså. Äppelträdet. Så himla vackert.
 
Ester låg i soffan och var mitt pluggsällskap. Jag fixade också iordning i mitt gamla rum och fick rensat ordentligt bland mina gamla kläder som jag har haft i min garderob.
 
Men till slut måste landet lämnas för stan och ännu mer plugg för den stundande tentan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0