När det var sommarvarmt och aprilboken

2016-05-22 16:41:00
Böcker Min Dag
Ber en aning om ursäkt för oskärpan (blurret) i några av bilderna, men dessa kort togs några dagar efter bØf-ohmsittsen och jag hade ännu ej upptäckt att någon hade tagit på kameralinsen ...
För någon vecka sedan var det så varmt att det gick att låtsas att det var sommar, alternativt att en var utomlands. Chalmers campus började bli grönt.
 
Under kanske en av de varmaste dagarna tog projektgruppen för bioteknikdagarna kort till n0llmodulen. Vit skjorta och svarta byxor var bestämt. Det var varmt. Sprang in och bytte om till t-shirt och shorts igen så fort vi var klara. Och tog sedan kort åt bØf-16 runtom campus. Senare på kvällen hamnade jag lite oplanerat på KAOS aspkalas.
 
Så fantastiskt att kunna gå runt utan jacka och bara ha en kofta med sig i väskan.
 
Jag redigerade bilder i solrektanglarna som bildas i min lägenhet. Och försökte få lite pluggande gjort.
 
Och kunde börja gå runt i sandaler. Pang, wow! (Nu har det blivit kallt igen, men kanske att det hinner bli sådär varmt runt tentamensdags?!)
 
Och har ju glömt att visa den bok jag läste i april. Har ju som årsmål att läsa en skönlitterär bok i månaden. I april blev det Bodil Malmstens loggbok Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag. Tyckte väldigt mycket om den och har hundörat flera sidor. Bodil Malmsten skriver (skrev) så fantastiskt. Varenda mening fick mig att häpnas över dess konstruktion och innehåll. Så stort tips!
 
I maj blir det tyvär ingen bok. Har beslutat mig för att skjuta på det i och med kandidatarbetet och för att jag måste plugga till min närstående tenta i Organisk och oorganisk kemi. Så därför blir det två böcker i juni istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0