Fredag 28 oktober

2016-11-01 21:38:00
Min Dag
08 Vaknar och käkar havregrynsgröt (med russin, chiafrön, kokos, och mjölk) och clementin till frukost. Läser bok (med mina nya glasögon som jag skaffade innan tentaveckan pga hade ont i huvudet).
---
8 o'clock Wake up and eat oat porridge (with raisin, chia seeds, coco flakes, and milk) and a clementine for breakfast. Reading a book (with my new glasses). (This is a post with one photo every hour of a day in my life.)
 
09 Lyssnar på podcasts och diskar.
---
9 o'clock Listening to podcast and do the dishes.
 
10 Packar ner träningskläder och ger mig iväg till Frikis&Svettis för att springa av mig.
---
10 Packing training clothes in a bag, take the bus to the gym and run.
 
11 Springer fortfarande, så tog ingen bild. Så slänger upp den här jag tog en annan dag.
---
11 Still running, and did not take any picture. But here you have another which I took the other day.
 
12 Handlar och lagar mat.
---
12 Go to the grocery store, and thereafter cooking.
 
13 Käkar lunch. Spaghetti med champinjoner, grädde och parmesan. ♥
---
13 Eating lunch: spaghetti with champignons, and parmesan cheese. ♥
 
14 Sitter vid datorn. Spelar spel, läser bloggar och fixar.
---
14 Sitting by the computer. Playing games, reading blogs and fixing stuff.
 
15 Sitter kvar vid datorn och gör i princip samma sak som innan.
---
15 Still sitting by the computer and doing same things as before.
 
16 Tar på mig kappan och halsduken och ber ger mig ut på en liten, liten promenad hem till Konda.
---
16 Going for a short walk to Andrea's home, dressed in winter coat and scarf.
 
17 Vi har Disney-maraton hemma hos Konda! Mysigaste i tentaveckan, helt klart. (Tentorna var dock färdigskrivna). Vi börjar med att se Peter Pan från 2003.
---
17 We are having Disney-marathon at Andrea's place! Totally the most  cosiest of the exam week! (Our exams were written and done, though.) We are starting with Peter Pan from 2003.
 
18-19 Ser på Mulan och äter gurka och morot med dipp. ♥ Och tar en liten promenad utomhus.
---
18-19 Are watching Mulan, and eating cucumber and carrots with dip. ♥ And going out for a walk outside.
 
20-22 Käkar tacos, och ser på Trassel.
---
20-22 Eating tacos, and watching Tangled.
 
23 Jag får huvudvärk (tror jag kan vara "allergisk" mot att äta för mycket rå röd lök) och går hem. Tog därför ingen bild, så ni får den här på soluppgången morgonen efter då jag mådde bättre och var taggad att få måla mig som ett skelett i ansiktet. Men det tar vi en annan gång!
---
23 I get a headache (think I might be "allergic" to eating too much of raw red onion) and am walking home. Did not take a picture, but here you have a picture of the sunrise the day after, when I also felt better and was eager to paint myself as a skeleton in the face. But that's another story!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0