Potatis och rödbetor i ugn med getost

2016-09-05 15:29:00
Mat och recept
Gjorde den här superlätta (och ganska snabba) rätten igår. Fick med mig en hel del rödbetor (och bladspenat) från mina föräldrar, så kommer få äta en hel del rödbeta framöver. Den här måltiden var i vart fall sååå god. (Märker att jag verkligen har saknat potatis och rödbetor tillagade i ugn.) Och som sagt relativt enkel, så här kommer receptet (som för övrigt är inspirerat härifrån fast jag använde chevre istället för fetaost).
 
Till en lunch och en middag behövs ungefär
 - Två mindre gula lökar
 - 6-7 mindre potatisar (delikatess så att en kan äta skalet)
 - Ungefär lika mycket rödbetor som potatis (tips är att använda våg)
 - En halv deciliter solrosfrön
 - Två nävar bladspenat
 - Ett paket getost (typ 150 gram)
 
Skala rödbetorna. Skär potatis och rödbetor i klyftor, hacka löken i mindre skivor och lägg på ugnsplåt. Strössla över solrosfröna, ringla över olivolja och salta & peppra. Rör runt med fingarna och sätt sedan in i en 200 °C varm ugn i ungefär 30 minuter.
 
Lägg upp på tallrik tillsammans med bladspenat och skivad getost. Voilà, bara att käka upp. Nomnomnom.
 

Kommentarer
Postat av: GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Det där såg helt magiskt gott ut! :)

2016-09-05 @ 16:34:28
URL: http://goforfit.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0