Onsdag, 12 april

2017-04-22 09:45:28
Ett foto i timmen
 
Wednesday, 12th of April - One photo every hour
 
 
07 Vaknar. Ligger kvar i sängen och läser något kapitel i Fyren mellan haven.
 
---
 
07 Waking up. Staying in bed and finish some chapters in The light between the ocean.
 
 
 
08 Käkar frukost. Havregrynsgröt med solrosfrön, russin, lingonsylt, jordnötssmör, och kokosflingor.
 
---
 
08 Eating breakfast. Oat porridge with sunflower seeds, raisins, lingon berry jam, penaut butter, and coconut flakes.
 
 
 
09 Lyssnar på Billborad topp 100 singlar, och läser på om blodplättar till ett av projekten jag håller på med för tillfället.
 
---
 
09 Listening to Billboard top 100 singles, and reading about platelets for one of the projects I am currently working on.
 
 
 
10 Har tagit på mig träningskläder för att ta en promenad med Katta.
 
---
 
10 Have put on exercise outfit to take a walk with Katta.
 
 
 
11 Promenerar fortfarande i Safjället; det blev en riktigt långpromenad. Pratar om religion, meteorologer med kattröjor, och annat som hör livet till.
 
---
 
11 Still walking in Safjället (nature reserve); it turned out to be a really long walk. Talking about religion, meteorologists wearing cat shirts, and other things companion life.
 
 
 
12 Cyklar mot Chalmers med matlåda, fortfarande fryst, i ryggsäcken.
 
---
 
12 Bicycling to Chalmers with a lunch box, still freezed, in the backpack.
 
 
 
13 - 14 Käkar lunch i Kårhuset med Bagge och Katta. Knopparna har ännu inte fattat att de borde brista snart.
 
---
 
13 - 14 Eating lunch with Katta and Bagge in the Student Union Building. The buds on the tree have still not get that they should burst now.
 
 
 
15 Förflyttar vårt samtal utomhus. Pratar om sommaren, påsken, vad som ska hända, vad som har hänt. Tiden flyger iväg.
 
---
 
15 Moving our conversation outdoors. Talking about the summer, Easter, what will happen, what have happened. Time flies.
 
 
 
16 Är hemma igen. Läser på ännu mer om blodplättar, inducerade pluripotenta stamceller, och bioreaktorer.
 
---
 
16 Am home again. Reading even furhter about platelets, induced pluripotent stam cells, and bioreactors.
 
 
 
17 Testar att laga veganska rabarbermuffins med kikärtsspad istället för ägg, och mjölkfritt smör.
 
---
 
17 Trying to cook vegan rhuburb muffins, with the broth from chick peas instead of eggs, and milk free butter.
 
 
 
18 Provsmakar muffinsarna (mest för att jag inte hade tillräckligt med formar och behövde käka upp några för att få slut på smeten). De blev inte riktigt som jag hade tänkt, men ska testa med andra knep och se om det blir bättre! Kommer inte ge upp.
 
---
 
18 Trying the taste of the muffins (mostly because I did not have enough molds, and had to eat some of the muffins to get rid of the mixture). The result was not how I had expect it, but I will try something else next time and see if it works then! Will not give up on this.
 
 
 
19 Käkar potatis med jordnötssmör (efter detta recept; supergott!) och ser på How I met you mother.
 
---
 
19 Eating potatoes with peanut butter (supernice!) and watching How I met your mother.
 
 
 
20 Ser "bara ett avsnitt" till ... Har sett klart den serien nu, i vart fall!
 
---
 
20 Watching "just one episode more" ... Have seen the last episode of that serie, however.
 
 
 
21 Kör ett sista pluggryck och försöker strukturera upp vad jag vet och vad jag behöver ta reda på mer.
 
---
 
21 Doing a last try to study. Trying to structure what I now so far, and what I have to find out more about.
 
 
 
22 Lägger mig i sängen och läser några kapitel innan jag somnar.
 
---
 
22 Laying in bed and reading some chapters before I fall to sleep.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Fyren mellan haven tycker jag var en fin bok :D
Kul att följa dig en heldag :)

2017-04-25 @ 20:18:30
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Gosia

Vad roligt du tyckte om mitt recept ! Hälsningar från Göteborg!

Svar: Ja, det var supergott! :)
ElinHaraldsson

2017-05-18 @ 18:36:27
URL: http://matmedmera.eu

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0