Påskaftonen

2017-04-26 09:19:05
Kalas och festligheter Min Dag
 
The Easter Saturday
 
 
 
På påskafton gick jag och köpte en påskliljebukett vid min närmsta blomsteraffär med den trevliga och pratglada floristen. Efter att ha försökt plugga och städa en stund.
 
---
 
At Easter's Eve, I went to my nearest flower shop to buy a bouquet of Easter lillies from the nice and talkative florist. After have tried to study and clean up for a while.
 
 
 
Tog med mig buketten på bussen, mötte upp Tonny vid Chalmers och åkte ut till Annies föräldrar för att käka påsklunch.
 
---
 
Brought the bouqet at the bus, met Tonny at Chalmers, and went to Annie's parent's place to eat Easter lunch.
 
 
 
Blev rörd över allt det goda som hade lagats så att även jag skulle kunna få äta. Och ja, allt var supergott! Pratade om svensk kultur, vad som händer i sommar, och annat i livet.
 
---
 
Get touched, since there were so much dishes cooked just so I could eat something. And yes, everything was super tasty! Talked about Swedish culture, what happens during the summer, and other thing in life.
 
 
 
Åt årets första jordgubbar till efterrätt tillsammans med sorbet. Och fick ett påskägg med godis och trisslott. Tack, tack, tack.
 
---
 
Ate the first strawberries of the year as desert together with sorbet. And got an Easter egg with candy and a scratching lottery ticket. Thanks, thanks, thanks.
 
 
 
Tog mig sedan ut på landet och var fortfarande rätt proppmätt. Klappade katt som sig bör.
 
---
 
Went to my parent's place, and was still pretty full. Patted cat as one should.
 
 
 
Dukade fram tallrikar till påskmiddagen. Berättade om mina arbetspass ute i skolor (extrajobbar som studentvikarie), vad vi pysslar med i skolan, och pratade om sommarplaner.
 
---
 
Set plates for the Easter dinner. Talked about my work at schools (extra working as a substitute in schools), what we are doing in school for now, and summer plans.
 
 
 
Käkade lite av det här (var fortfarande lite mätt, eller i vart fall inte superhungrig). Mestadels potatis och rödbetsallald och en och annan rostad majs. Hade tänkt göra vegetarisk paj och cappacio, men på grund av oförutsedda händelser blev det inte så.
 
---
 
Ate some of this (was still quite full, well not superhungry anyhow). Mainly potatoes and beet root sallad, and some roasted corns. Had plans of serving vegetarian pie and carapaccio, but due to unforeseen events, there was no time.
 
 
 
Som avslutning käkade vi passionsfrukts-cheesecake. Så gott och stod lite för nära mig hela tiden för att jag inte skulle kunna ta lite till ... Och det var i princip påskaftonen!
 
---
 
As a finish we ate passionfruit cheescake. So tasty, and was placed to near me all the time. Couldn't resist to take one small piece more ... And that was in principal this Easter's eve.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hemma Hos Felicia

vilken grym påskbuffée ni hade!! :)

2017-04-26 @ 19:44:15
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0