Påskdagen med Skam och påskäggsletande

2017-04-28 09:07:02
Kalas och festligheter
 
Easter's Day with Skam and looking for Easter egg
 
 
 
På påskdagen låg mitt gamla påskägg på min bädd och innehöll skraplott och en matlåda i glas.
 
---
 
At Easter's day, my old Easter egg layed on the bed. Inside were a scratching lottery ticket, and a lunch box made of glass.
 
 
 
Låg i soffan och läste bok med Elsa-Sara som sällskap. Gick ner till min systers rum, satt i sängen och såg på första avsnittet av fjärde säsongen av Skam. Återgick till att läsa bok med katt bredvid mig.
 
---
 
Layed on the couch and read book with Elsa-Sara as my company. Went down to my sister's room, sat on her bed and watched the first episode of the fourth season of Skam. Returned to reading book with a cat next to me.
 
 
 
Tog en godisbit från ankan då och då.
 
---
 
Now and then, I took a sweetie from the duck.
 
 
 
Tog selfies i hallspegeln. För att varför inte passa på när det finns helkroppsspegel. Hellå.
 
---
 
Took selfies in the mirror in the tambur. Why not take the time while there is a hollow body mirror? Hello.
 
 
 
Gjorde en vårig paj med potatis och ctiron i skalet. Sparris, tomat och silverlök fick också vara med.
 
---
 
Made a spring pie with potatoes and lemon in the shell. Asparagus, tomatos, and silver onions as well.
 
 
 
Tog med mig pajen och vandrade ner till farmor & farfar tillsammans med de andra i mi familj. Käkade paj, potatis, och rödbetssallad.
 
---
 
Brought the pie and walked down to my grandparents together with the other ones in my family. Ate pie, potatoes, and root beet sallad.
 
 
 
När det inte regnade längre, smög vi ut och fick leta påskägg. Eller jag, min syster, och yngsta kusinen. Hittade mitt under en rhodendronbuske.
 
---
 
When it had stopped raining, we went out to look for Easter eggs. Or rather me, my sister, and the youngest cousin. Found mine under a bush of rhododenron.
 
 
 
Med tårta i magen gick vi tillbaka hem. Och det var väl min påskdag.
 
---
 
With cake in the stomach, we walked back home again. And that was my Easter's day.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0