Stockholm

2017-04-08 08:34:00
Tankar Och Funderingar
 
Igår morse följde jag de extrainsatta nyhetsrapporteringarna angående Donald Trumps beslut om avfyrande av missiler mot Syrien, innan jag gav mig av till skolan. Inte visste jag då att jag skulle följa en helt annan extrainsatt nyhetsrapportering samma kväll, och följande morgon.
 
---
 
Yesterday, before I went to school, I followed the news about Donald Trump's decision about launching missils towards Syia. Little did I know then that I would follow the news the following evening, and morning.
 
 
Det är fördömligt, sorgligt, och oacceptabelt. Är så ledsen för alla drabbade. Men jag vägrar vara rädd. Vägrar att låta hat segra. Är stolt och glad över alla fantastiska insatser som gjorts och fina initiativ som tagits. Folk öppnar sina hem för dem som har lång väg hem, köper pizza, tar hand om varandra. Det är Sverige, och kommer alltid vara. Vägrar låta någon förehavare ändra på det.
En liten notis: Sprid inte obekräftade rykten. Det bidrar bara till större ovisshet och förvirring. Vänta på bekräftelser och säkerställande.
 
---
 
Its deplorable, sad, and unacceptable. Am so sorry for all the affected. But I refuse to be afraid. Refuse to let fear win. Am so proud and glad for all the fantastic efforts made and initiatives taken during this event. People are opening their home for those who have a long way home, buying pizza, taking care of each other. This is Sweden, and it will always be. Will never let anyone change that.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0