Tisdag, vecka 16

2017-04-18 08:20:00
Veckorapport
 
Tuesday, week 16
 
 
Minusgrader. I mitten av april. Har dagar kvar på mitt månadsbusskort, så behöver inte cykla till skolan. Känner av vårtröttheten och vill mest göra ingenting. Har spenderat påsklovet med att se klart serier (såg sista avsnittet av Preacher igår, vad ska jag nu se?), och det var rätt gött. Men om vi ska ta tag i livet, så: Den här veckan består mest av inlämningar och projektarbete. Laboration och lektioner. Dricka cava, och springa utomhus.
 
---
 
Degrees below zero. In the middle of April. Still have som days left on my bus ticket, so I don't have to bicycle to school. Feel the tiredness from Spring (mostly due to pollen, I think), and want to do nothing. Have spent the Easter vacation watching TV-series (saw the last episode of Preacher yesterday, what am I now supposed to watch?), and that was pretty nice. But if we should get to business: This week will consist of hand-ins and projects. Laborations and lectures. Drink cava, and run outdoors.
 
 
 
Har inte tänkt igenom blogginlägg riktigt men det här skulle kunna dyka upp: mer från hemliga Tallinnresan, min påskhelg ute på landet, och Svindlande höjder & Fyren mellan haven. Hursomhaver, den här veckan hoppas jag på att fler knoppar ska brista och att jag blir klart med det jag har min att-göra-lista. Ha en fantastisk vecka 16.
 
---
 
Have not planned blog posts for this week, yet, but maybe something among these: more from the secret Tallinn-trip, my Easter week-end in the countryside, and Wuthering Heights & The light between oceans. However, this week I hope for more buds to be burst (on the trees), and me do all the things on my to-do-list. Have a fantastic week 16.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0