8 spellistor på Spotify jag ofta lyssnar på

2017-08-09 16:09:00
Musik
 
8 playlists which I often listen to on Spotify 
 
 
 
 
Jag gillar att hitta ny musik att springa till, som får mig att känna saker, att digga till, och att dansa mig svettig till. Jag går minst en gång i veckan in på GAFFA:s hemsida, kritiker.se, och festivalrykten och läser om alla de senaste, nya tipsen. Botaniserar mig också bland musikpoddar som Jenny & Vänner och Nya låten med Pontus de Wolfe. Och läser om bloggares musiksmak, och lyssnar på deras spellistor. Bara för att få nya favoritlåtar att lyssna på. Tänker att det kanske finns en och annan som är likadan. Så här är 8 av mina spellistor som jag ofta återkommer till på Spotify. Med tillhörande länkar och ett urklipp av deras innehåll. Varsågod.
 
---
 
I like to found new music to run to, that get me to feel things, to dig to, and to dance to until I get all sweaty. Reading different music homepages and blogs, and listening to podcasts. Just to get new favorite songs to listen to. Thought there might be someone else being as me, so here are 8 of some of my most played playlists on Spotify. With links and a piece of their contents. Enjoy.
 
 
 
Dagens låt har jag döpt spellistan till där jag samlar alla låtar jag lägger ut här på bloggen. Det är ofta låtar jag gillar extra mycket, så den är nog den mest exemplariska listan med mina bästa, bästa låtar. Tror dock den saknar Like a prayer med Madonna.
 
---
 
Dagens låt (the song of the day) is what I call the playlist where I have collected all the songs I show here on my blog. It's often songs that I like really, really much. So this might be the truly evidence of my music taste and favorite songs. Except for missing Like a prayer with Madonna.
 
 
 
GAFFA: spellistan v XX - 20XX som altså ändras varje vecka av någon på GAFFA:s redaktion. Helt enkelt nya låtar som de gillar extra mycket just denna vecka. Har hittat en hel del godbitar härifrån.
 
---
 
GAFFA: playlist week XX - 20XXwhich is a playlist changing every week by someone at the editorial staff at a Swedish music magasin (GAFFA). New songs that they like this week. Have found some nice tracks from here.
 
 
 
I I thought I had you on hold lägger jag in nya låtar som jag gillar från detta året. En salig blandning, men inte så mycket soul eller hårdrock. Ungefär så.
 
---
 
In I thought I had you on hold, I place new songs from this year which I like. A mix of genres and artists, but not so much soul or metal rock.
 
 
 
Kick-ass women har jag döpt listan till där jag sparar kvinnliga artister, mestadels hiphop och r'n'b, som jag tycker är coola och har tunga beats. En del Silvana Imam också, såklart, även om det inte syns.
 
---
 
Kick-ass womenhave I chosed to call the list where I save female artists, mostly hiphop and r'n'b, who I found cool and have nice beats. Some Silvana Imam as well, of course, even if it's not shown in the picture. 
 
 
 
Ännu en lista som jag låter andra sätta ihop åt mig, denna gången Kritiker.se: A-listan. Vet inte hur ofta den ändras, men det är låtar som kritiker från alla möjliga håll tycker är bäst just nu. Håller inte alltid med, men ibland och då sparar jag in dem i någon av mina egna listor.
 
---
 
Another playlist which I don't have put together myself. It's called Kritiker.se: A-listan, and it's made by a editorial staff at kritiker.se. It's containing songs that different critics found being the best for the moment. I don't always agree, but usually when I do, I save the track in some of my own playlists.
 
 
 
Make me happy sätter jag på när jag vill bli på bra humör, är på bra humör, vill få nostalgitrippar, eller bara allmänt ha nice musik att lyssna på. För tillfället innehåller den 313 låtar, och varenda en skulle få mig på gott humör på ett eller annat sätt.
 
---
 
I put on Make me happy when I need to get in a good mood, am in a good mood, want some nostalgia, or just listen some nice music.  For the moment, 313 tracks are saved in this list, and each one of them could get me in a good mood somehow or another.
 
 
 
När jag springer eller behöver bli pepp och nu-jävlar-ig sätter jag på Run away. Alla de 150 låtar den innehåller får mig att kämpa lite till när jag springer. Vissa har bra beats, vissa har texter som gör mig arg, och andra är bara peppiga allmänt.
 
---
 
When I'm running, or just need some eagerness, I put on Run away. All of the 150 songs it contains help me struggle further. Some of the songs have nice beats, some have texts making me angry, and others are just generally inspiring.
 
 
 
Sist ut! Listan där alla låtar som jag sparar på Spotify hamnar och som jag inte vet var jag ska göra av dem (oftast) eller vill kunna lyssna på offline. En himla salig blandning, och jag lyssnar igenom den ibland bara för att jag på ett eller annat sätt gillar dem alla.
 
---
 
Last one! The playslist in which all my saved tracks on Spotify are stored. Songs that I yet can't place in any specifik playlist, or want to listen to in offline mode. A lot of different songs mixed, and I listen to this list sometimes just because I like all the songs in one way or another.
 
 
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0