Dagarna mellan omtenta och terminstart

2017-08-29 08:45:56
Min Dag
 
The days between my re-exam and the start of the term
 
 
 
 
Efter att jag skrivit omtentan var jag sådär ledig som en bara är efter sista tentan i tentaveckan. Gick på två sittningar och såg en hel del film pga sjuk. Men hade även annat för mig. Som att lösa korsord, och äta paj med soltorkade tomater och fetaost. Och kokt majskolv med smör. Osäker på om den här kolven inte riktigt var färdig, eller om något litet har varit och käkat på den.
 
---
 
After I wrote my re-exam, I had so much time off you only have after writing the last exam at the exam week. Went to two dinner parrties, and saw a lot of films since I was sick. But also did other things. Like solving crosswords, and eating pie with sundried tomatoes and feta cheese. And boiled corncob with butter.
 
 
 
Lekt lekar med nollan (de nyantagna) i vår phaddergrupp. Och dansat med dem på Sektionsfesten.
 
---
 
Played games with the freshmen's in our Campus mentor group. And danced with them at the Student division party.
 
 
 
Hängt på Götaplatsen och lyssnat på Weeping Willows repetition med Göteborgs Symofniorkester medan jag väntade på Wille. Vi gick sedan och såg utställningarna på Konsthallen (Vet din mamma var du är?), Konstmuséet (Rembrandt och Nordiskt sekelskifte), och Hasselblad (Gaza Works).
 
---
 
Hanged around at Götaplatsen listening to the rehersal of Weeping Willows with Gothenburg Symphoni Orchestra, while I waited for Wille. We then went to the exhibitions at Konsthallen (Does your mother know where you are?), the Art Museum (Rembrandt, and Nordic Fin de Siècle), and Hasselblad (Gaza Works).
 
 
 
Rensade och frös in röda vinbär medan jag lyssnade på podcast. Frös ju också in bönor och sockerärter.
 
---
 
Cleened and freezed red currant, while listening to podcast. Also freezed some bens and sugar peas.
 
 
 
Käkade rester från mitt och min systers kalas. Zucchini med fetaost (Så. Himla. Gott), quornfilé i någon slags honungsmarinad, sockerärter, bladspenat, och lite brieost.
 
---
 
Ate leftovers from my and my sisters party. Squash with feta cheese, quorn with some honey marinade, sugar peas, spinach, and some brie cheese.
 
 
 
Och överbliven cheesecake. Fick besök av Lenis och Markus som hjälpte mig att äta upp den. Trevfligt.
 
---
 
And some left over cheese cake. Lenis and Markus visited me one day to help me get rid of it; nice.
 
 
 
Tog på mig läppstift, borstade håret, och gick ut för att ta mig till biografen. Såg The Square med Wille och Björn. Gillade den mycket. Se den, vettja.
 
---
 
Put on some lip stick, brushed my hair, and went to the cinema. Watched The Square with Wille and Björn. Liked it very much.
 
 
 
Och lagat en del mat. Till exempel den här pastan med rödbetor och svamp. Recept kommer i veckan!
 
---
 
And cooked some dishes. For example this pasta with root beets and mushroom. Will post recipe later this week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0