En födelsedagsönskelista

2017-08-26 09:58:17
Tankar Och Funderingar
 
A wishlist for my birthday
 
 
 
Om lite mindre än en månad fyller jag år. Tjugofem varv runt solen. Så tänkte vi kunde titta på en materiell önskelista, med inslag av upplevelser. Annars önskar en ju sig fred på jorden, att klimathotet försvann, och att transexuella också ska få ha valmöjligheten att ta värvning i armén (Trump har infört ett förbud mot nyanställningar av transsexuella i militären; såg G.I. Jane som handlar om en kvinna som tar sig igenom den tuffaste militära träningen (Navy SEALS) när alla trodde att hon skulle misslyckas, kan se paralleller här).
 
---
 
In less than a month, I'll having my birthday. Twentyfive years. So thought we could look at a material wishlist, with elements of experiences. Otherwise, I'm wishing for peace on earth, that the climate hazard disappeared, and that transsexuals should have the opportunity to chose if they want to be a part of the army (Trump has decided that US military will not allow transgender people to serve; watch G.I. Jane yesterday, a film about a woman finishing the toughest military training (Navy SEALS) when everyone thought she would fail, can draw some parallels here).
 
 
 
 
En bra sovsäck. Har fått använda mina föräldrars varje gång jag har behövt en. Skulle vilja ha en som kan användas lite när som under året, men vet inte om det är en utopisk sovsäck.
 
 
 
Bohus Skål Sillskuta, eller Räktrålare. Tycker de är himla fina. Men ska ha varken sill eller räkor i dem, mer troligt bönsallader eller chips. Mmm.
 
 
 
Champagne- och vinglas från Eva Solo. Håller på att bygga mig en liten samling.
 
 
 
 
Och nu till sådant som inte riktigt kan köpas i affär: upplevelser. Picknick i det gröna sköna, utflykt till någon trevlig stad, dagsfest, eller smakprova goda delikatesser och dricka gott en kväll. Bara fantasin sätter stopp. Bilderna är för övrigt från Wille och min resa till Paris som vi gjorde 2012, när vi hade gått ur gymnasiet och jag funderade på vad jag skulle göra med mitt liv och Wille hade hoppat på arkitektlinjen.
 
 
 
Eller kulturaftnat/dagar! Museum, bio, teater, musikal, opera, dans. Det tycker jag är himla trevligt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillemmish - mode - inspo - mamma

snygga vinglas =)

ha en toppen lördag
kramizz

2017-08-26 @ 10:15:26
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: JUNITJEJ

Hoppas du får allt du önskar dig!

Svar: Haha, tackar! :)
ElinHaraldsson

2017-08-26 @ 12:29:16
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0