En kväll i Pula tog vi turistfotografier, åt pizza och vandrade längs med hamnen

2017-08-03 15:51:00
Resor
 
One evening in Pula, we took turist photos, ate pizza, and walked along the harbour
 
 
 
Vi tog bussen till själva Pula-staden. Klev av vid amfiteatern.
 
---
 
We took the bus to Pula city. Got off at the amphitheatre.
 
 
 
Janen och Brumm kikade in. Katta posade. Det skulle vara någon konsert därinne senare under kvällen.
 
---
 
Janen and Brumm took a glance at the inside. Katta stroke a pose. Later that evening, there would be a concert.
 
 
 
Vi kom försent på kvällen för att få gå in, så vi lämnade teatern och vandrade vidare.
 
---
 
We were there to late to go inside (the cashier had closed), so we left the theatre and walked on.
 
 
 
Nedför medelhavsgator.
 
---
 
Down the Mediterranean streets.
 
 
 
Gick till andra saker byggda i sten. Som den här triumfbågen kallad Arco dei Sergi (sergiusbågen).
 
---
 
Went to other things made of stone. Like this triumphal arch called Arco dei Sergi (Arch of the Sergii).
 
 
 
Och Augustus tempel. Janen posade. Som en turist.
 
---
 
And Temple of Augustus. Janen posed. Like a tourist.
 
 
 
Hellå häj. Jag var varm, vilket en ser på mina röda kinder.
 
---
 
Hello hi. I was warm, as one can see on my red cheeks.
 
 
 
Vi hade en liten älg med oss. Han var vår nyckelförvaltare, och satt alltså på nyckelknipan. Han fick bo i Brumms jeansjacksficka.
 
---
 
We had a little elk with us. He was the guarder of our keys, and stayed in the pocket of Brumm's jeans jacket.
 
 
 
Hungriga. Matdags. Vi gick till Jupiter som skulle ha stans bästa pizza, och här är Katta.
 
---
 
Hungry. Time for some food. We went to Jupiter, which was said to have the best pizzas in the entire city. And here's Katta.
 
 
 
Att välja maträtt är allvarliga saker. Enligt Janen och mig.
 
---
 
To chose from the menu is serious business. According to Janen and me.
 
 
 
Spanade på de andra restaurangbesökarna (och servitörerna), och drack vin. De andra drack någon lokal, röd historia. Jag höll mig till vitt.
 
---
 
Watched the other restaurant visitors (and waitresses), and drank wine. The others drank some local-made, red wine. I kept to the white.
 
 
 
Lyckan när jag upptäckte att en kunde gå glutenfri pizza! Så himla suveränt.
 
---
 
The hapiness when I discovered that I could get gluten free pizza! So splendid.
 
 
 
Med pizza i magen vandrade vi vidare medan solen gick ner. Längs med hamnen. Vi hade tänkt att se "Lighting Giants" där kranarna lyser upp och bjuder på en ljusshow. Men vi hittade det aldrig.
 
---
 
When we had finished eating, we walked further as the sun set. Along the harbour. We had planned to watch "Lighting Giants" where the cranes are lit up to give a light show. But we never found the place.
 
 
 
Gick och köpte glass. Tittade på kyrkor.
 
---
 
Went to buy ice cream. Looked at churchs.
 
 
 
Och ungefär här började jag må dåligt. Var låg på energi och vile mest bara åka hem och lägga mig, men hade svårt att förmedla det. Blev tyst och lät de andra sköta samtalen. Vi gick och gick och gick. I mina tankar förbannade jag värmen. När valet till slut kom om vad vi skulle göra härnäst lyckades jag få fram att jag ville åka hem, och sedan brast jag. Låg på energi innebär för mig nära till gråt, speciellt om jag ska försöka prata. Jag var tyst resten av den kvällen, och koncentrerade mig på att andas och inte gråta, och hade inte ens energi till att känna att jag måste vara den tråkigaste resekompisen någonsinn för tillfället. Vi pratade om det dagen efter, så att allt var okej. Resterande dagar var jag extra noga med att dricka, äta, och sova tillräckligt. Ville ej uppleva detta igen.
 
---
 
And around here, I started to feel bad. Low on energy and finally managed to tell the others that I wanted to go back home to the apartment. I was very quit, to save energy and not start crying. The rest of the days of our trip, I was extra careful with drinking, eating, and sleeping enough. Didn't wanted to experience this again.
 
 
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0