En kväll i Split när vi ville svänga våra höfter

2017-08-22 09:29:20
Resor
 
An evening in Split when we wanted to swing our hips
 
 
 
Efter att ha löst korsord och druckit vin i lägenheten gjorde vi oss iordning. Katta fick låna en catsuit av mig, och i gengäld fixade hon till mitt hår.
 
---
 
After been solving crosswords and drinking wine in our apartment, we made ourself ready. Katta borrwed my catsuit, and she fixed my hair. 
 
 
 
Gänget.
 
---
 
The gang.
 
 
 
Vi ville inte åka mer Uber för en chaufför vi hade bokat tidigare under dagen bara försvann. Vi ansåg det vara otillförlitligt. Så väntade på bussen istället. Som kom när den kom och kostade 11 HRK.
 
---
 
We didn't wanted to go by Uber anymore, since a chauffeur we had ordered earlier that day never showed up. Thought it to be unreliable. So waited for the bus instead. Which arrived when it arrived, and costed 11 HRK.
 
 
 
Inne i Split vandrade vi omkring på gatorna. Käkade på restaurang.
 
---
 
At Split, we walked around at the streets. Ate at a restaurant.
 
 
 
Hade Brumm och Katta mittemot mig. När det är kväll och en kan sitta utan kofta utan att frysa, äh.
 
---
 
Brumm and Katta were sitting at the other side of the table. When it's evening and one doesn't have to wear any cardigan, bah.
 
 
 
Käkade grönsaksrisotto, som ni ser. Oväntat, visst?
 
---
 
Had vegetable risotto, as you can see. Unexpected, right?
 
 
 
Sedan blev vi danssugna. Gick till olika ställen, men ingen spelade bra musik eller hade vettig volym. Vi längtade tillbaka till Zadars uteliv, och min stukade fot värkte. Dansade oss fram på en strand, och på gator ändå.
 
---
 
Later, we wanted to dance. Went to different clubs, but none of them played any good music, or had decent volume. We longed for the night life in Zadar, and my sprained ancle ached. Danced along a beach, and streets anyhow.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillemmish- mode - inspo

roligt ni haft de =)

ha en bra dag

2017-08-22 @ 09:38:33
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0