Ett väldigt grönt inlägg från grönsakslandet

2017-08-02 20:35:42
Foto
 
A very green post from the garden
 
 
 
Majsen är typ färdig nu. Här ska ätas majskolvar med smör och salt.
 
---
 
The corn is almost ready now. I will eat them boiled with butter and salt.
 
 
 
Blev ändå ett par stycken.
 
---
 
There are some corncobs.
 
 
 
Färsklök/ salldslök. Minns aldrig var min pappa eller jag kallar dem. Har i sallad, på grillen, och när gul lök är en av ingredienserna.
 
---
 
Scallion. Have them in salads, on the grill, and when yellow onion is one of the ingredients.
 
 
 
Sockerbönorna har i princip tagit över stället och växer lite här och lite där.
 
---
 
The sugar snaps are growing kind of all over the place.
 
 
 
Meeeeeera bönor, ja tack.
 
---
 
Moooooore beans, yes please.
 
 
 
Pappa har hand om kålodlingen.
 
---
 
My dad is in charge for the cultivation of cabbages.
 
 
 
Varannan rad morötter, varannan lök. För att hålla borta morotsflugorna.
 
---
 
Alternate rows of carrots with rows of onions. To keep the carrot root fly away.
 
 
 
Dille på dill.
 
---
 
Dill.
 
 
 
Vette tusan vad som händer med mina zucchinis. De är väldigt sega på att växa. : ( Drömde ju om att få ungefär lika stora som min farfar alltid fick.
 
---
 
Don't know what's happening with the zuzzhinis. They are very slow growers. : ( Had a dream of cultivating as big zucchinis as my grandfather always had.
 
 
 
Snart kan vi hämta färska (röda) tomater från växthuset. Måste bara vänta lite lite till.
 
---
 
Soon we are able to pick fresh (red) tomatoes from the green house. Just have to wait some more.
 
 
 
Gurkor däremot är det bara att ta. Hyvlar dem och har på mackan. MM, yes.
 
---
 
Cucumbers on the other hand are just to pick.
 
 
 
Min passionsfruktsplanta verkar trivas bra i växthuset och försöker ta över stället. Ska försöka tämja den.
 
---
 
My passion fruit plant seems to have a nice time in the green house. It even trying to take over the place. I will try to domesticate it.
 
 
 
Och paprikorna. Paprikorna! De kan vi snart också hämta in. Vet dock ännu inte vilken färg det är meningen att de ska ha, så är väl bäst att avvakta tills det har retts ut.
 
---
 
And the bell peppers. Bell peppers! At any time now, we can pick them. However, I'm not sure which color these are supposed to have so think it's best to wait until that's figured out.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0