Måndag, vecka 33

2017-08-14 07:28:13
Veckorapport
 
Monday, week 33
 
 
 
Har bytt landet mot staden. Dags att flytta tillbaka inför skolstarten och ny termin och examensjobb som stundar. Hade mitt sista arbetspass igår på äldreboendet. Under dagen räknade jag timmarna (hade långpass, 7-16), men när det var en timme kvar ville jag dra ut på det. Kramades hej då och skrev lappar för att tacka för i sommar.
 
---
 
Have changed the countryside for the city. Time to move back before school starts again, and a new semester and my master thesis begin. Yesterday, I had my last day at the summer work. During the days, I counted the hours left (had a long day, 7 am - 4 pm), but when one hour was left I kinded of didn't wanted it to end. Hugged the colleauges good bye and wrote notes to say thank you for this summer.
 
 
 
Den här veckan tänkte jag blogga om: sista dagarna i Kroatien, way out west, recept med ris & vita bönor & kokosmjölk (var ju ett tag sedan mat publicerades här ändå), att göra sista dagarna som är kvar av sommarlovet. Hade även tänkt göra ett inlägg om böcker jag läst nu i sommar (8 st), men pga plastbrist i ryggsäcken är de kvar hos mor och far. Tar med dem nästa vecka! 
 
---
 
This week I planned to blog about: last days in Croatia, way out west, recipe containing rice & white beans & coconut milk, to do the last days of summer holiday. Had also planned to create a post about books I've been reading during the summer, but since I hadn't space let in my backpack, I had to leave them at my parent's place. Will bring them next week!
 
 
 
Ska snart dra mig in till skolan för att plugga inför en omtenta (om hur en ändrar i DNA, och analysear proteiner), men äter just nu frukost (havregrynsgröt med jordnötssmör och svarta vinbär) och har på Gomorron Sverige i bakgrunden. Så kommer väl de närmsta dagarna att se ut. Men när tentan är skriven ska jag bland annat gå på finsittning med nollan på Chalmers och ha kalas med min syster. Hoppas ni får en bra vecka!
 
---
 
Soon, I will walk to school and study for a reexam (about how to change DNA, and analyse proteins), but are right now eating breakfast (oat porridge with peanut butter and black currants) and listening to a Swedish morning show in the background. And so will be for the nearest day from now on, until the reexam is written. Then I will attend a dinner party with the freshmen's at Chalmers, and have a birthday party with my sister. Hope you have a nice week!
 
 

Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

god morgon

ha en fin måndag
kramizz

Svar: Tack, detsamma! :D
ElinHaraldsson

2017-08-14 @ 07:42:39
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0