Måndag, vecka 35

2017-08-28 08:39:13
Veckorapport
 
Monday, week 35
 
 
 
 
Läsvecka ett. På läsperiod ett. På mitt sista år som biotekniksstudent på Chalmers. Terminstart idag, alltså. Vet inte om jag har nämnt det men jag har i princip blivit tentaingenjör. Vilket innebär att jag har skrivit min sista salstenta (klarade omtentan, yeees). Det här sista året ska jag bara läsa en etik-kurs (vilket examineras med projekt och hemtenta), OCH göra mitt examensarbete. Elin Haraldsson, du tog dig ända hit ändå. Trots att livet hände ibland (gjorde slut med pojkvän, gick nästan in i väggen, hjärtesorg, drack för mycket vin), och trots att jag pendlade från landet hela första året. Mestadels har jag ändå haft himla kul på vägen, och det är likväl det viktigaste.
 
---
 
Reading week one. At reading period one. At my last year as biotechnology student at Chalmers. Beginning of the semester today. Don't know if I have mentioned this, but I have in principle became an exam engineer. Which means I have wrote my last exam (nailed my re-exam, yeees). This last year, I will read a course about ethics (with projects and home exam as examination), AND perform my Master's Thesis. Elin Haraldsson, you made it all this way. Even though life happened sometimes (broke up with my boyfriend, almost had a nervous breakdown, heartbroke, drank to much of wine). Mostly, I've been having fun, and that's the most important.
 
 
 
Den här veckan tänkte jag skriva om tv-serier jag har sett/ser, vad jag gjorde min sista sommarlovsvecka, böckerna jag läst i sommar, ett foto i timmen, nååågra bilder till från Kroatien, och minst två recept. 
 
---
 
This week, I'm planning to write about tv-series I have been watching/am watching, what I did my last week of Summer, books I've been reading this summer, a photo every hour, soooome more pictures from Croatia, and at least two recipes.
 
 
 
Jobbar på att tillfriskna. Hostar och är snuvig men har inte ont i halsen och kan äta vettigt igen, och orkar göra saker. Vilket är skönt för blir så himla rastlös. En dag plöjde jag fyra filmer på en dag, bara för att det var det enda jag orkade med. På tisdag är det mini-mottagning för masterprogrammets ettor, och på torsdag är det pubrunda på Chalmers. I helgen ska jag bland annat gå på en kick-off inför Fullmäktige, det blir kul. Nä, nu köööör vi igång den här veckan, vettja. Simma lugnt!
 
---
 
I'm trying to get well. Coughing and am rheumy, but don't have any throat-ache and can eat normal stuff again, and have energy to do things. Which is nice seems I started to get restless. One day, I watched four films because that was the only thing I had energy to do. At Tuesday, there will be a mini-reception for the freshmen at my master's program, and at Thursday, there will be a pubcrawl at Chalmers. This week-end, I will, among other, join a kick-off for the Student Union Council. Well, let's start this week.
 
 
Spara

Kommentarer
Postat av: Lillemmish- mode - inspo

ha en underbar måndag

kramizzz

Svar: Tack detsamma! :)
ElinHaraldsson

2017-08-28 @ 08:56:01
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0